לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

טעות במתן תרופה

עולם הרפואה הוא תחום מורכב מאוד, ולכן פעמים רבות אנו נאלצים להסתמך על גורמים רפואיים שיעניקו לנו את הטיפול הטוב ביותר. לצערנו, טעויות עלולות לקרות גם במסגרת הטיפול הרפואי שניתן לחולה בידי גורמים מוסמכים, וביניהן "טעות במתן "תרופה". טעויות אלו עלולות להוביל להשלכות חמורות, ואף לנזק בלתי הפיך ואף למוות. במאמר זה נדון בהשלכותיהן של טעויות במתן תרופות, נסביר באילו מקרים ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית במתן תרופה, ונדגיש את חשיבות הליווי המשפטי המקצועי במקרים אלו.

 

הקשר בין רשלנות רפואית באבחון מחלות לבין טעויות במתן תרופות

רשלנות רפואית באבחון מחלות ורשלנות רפואית במתן תרופות הן שתי תופעות חמורות העלולות להוביל לנזקים קשים ואף למוות.

הקשר בין שתי התופעות עשוי להתבטא בכמה אופנים ובהם:

  1. אבחון שגוי: אבחון שגוי של מחלה עלול להוביל למתן תרופות שאינן מתאימות, מה שעלול להחמיר את מצב המטופל ואף לסכן את חייו.
  2. איחור באבחון: איחור באבחון מחלה עלול להוביל להתקדמות המחלה ולפגיעה בלתי הפיכה בבריאות החולה.
  3. מידע שגוי: אי מתן מידע מספק למטופל על תופעות לוואי אפשריות של תרופות או אינטראקציות עם תרופות אחרות, עלול להוביל לנטילת תרופות באופן לא בטוח.

כך לדוגמא:

  • חולה שאובחן בטעות כסובל מאנגינה, מקבל תרופות להרחבת כלי דם, למרות שבפועל הוא סובל בכלל מהתקף לב.
  • חולה שסובל מאי ספיקת לב לא מקבל את התרופות המתאימות בזמן, מה שגורם להחמרת המצב.
  • חולה לא מקבל מידע על תופעות לוואי אפשריות של תרופה שנרשמה עבורו, ונוטל אותה יחד עם תרופה אחרת שגורמת לאינטראקציה בין תרופתית מסוכנת.

כפי שניתן לראות מהדוגמאות שהצגנו כאן, רשלנות רפואית באבחון מחלות ורשלנות רפואית במתן תרופות הן שתי תופעות חמורות השזורות זו בזו במקרים רבים, ועלולות להוביל לנזקים קשים ואף למוות. לאור זאת, מצופה מרופאים וגורמים רפואיים להיות מודעים לקשר בין שתי התופעות ולנקוט באמצעי זהירות על מנת למנוע טעויות מסוכנות.

 

מה ההשלכות הפוטנציאליות של טעות במתן תרופה?

טעות במתן תרופה עלולה להוביל למגוון רחב של השלכות, החל מאי נוחות זמנית ועד לנזק בלתי הפיך ואף למוות חלילה.

ההשלכות הקלות של טעויות במתן תרופות

עם ההשלכות הקלות שעלולות להיות לטעות במתן תרופה, ניתן למנות אי נוחות זמנית, כמו בחילות, הקאות או כאבי בטן, ושאר תופעות לוואי קלות, כמו פריחה, עייפות או סחרחורת.

ההשלכות החמורות של טעויות במתן תרופות

עם ההשלכות הקשות שעלולות להיות לטעויות במתן תרופות, נמנות החמרת מחלות קיימות, ו/או פגיעה בתפקודי איברים, כמו פגיעה בכבד, בכליות או בלב. במקרים מסוימים הדבר עלול להתבטא אף בהרעלת תרופות, שעלולה להוביל לנזק בלתי הפיך ואף למוות.

בקצרה, טעות במתן תרופה עלולה להוביל להשלכות חמורות ואף למוות. לכן חשוב להיות ערניים, לשאול שאלות ולדווח על תופעות לוואי.

 

באילו מקרים ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית במתן תרופה?

מתן תרופות הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי, אך טעות במתן תרופה עלולה להוביל כאמור, לנזקים קשים ואף למוות. טעות כזו יכולה להתרחש בשל רשלנות של גורם רפואי אחד או יותר, לאורך כל שרשרת הטיפול: מהרופא הרושם ועד לאחות המטפלת. במקרים רבים, ניתן להגיש תביעת פיצויים כנגד הגורם הרפואי האחראי.

 

התנאים להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית במתן תרופה

במקרים בהם אדם סובל מנזק כתוצאה מטעות במתן תרופה, ייתכן וקיימת עילה להגיש תביעת פיצויים כנגד הגורם הרפואי האחראי. להלן שלושת התנאים הבסיסיים להגשת תביעה בשל רשלנות רפואית במתן תרופות:

  • הוכחת רשלנות: יש להוכיח כי הגורם הרפואי התרשל במילוי תפקידו, וכי כל רופא סביר אחר, לא היה פועל באותה דרך בנסיבות המקרה.
  • הוכחת נזק: יש להוכיח כי כתוצאה מטעות במתן התרופה נגרם למטופל נזק ממשי, כמו נזק גופני, נפשי ו/או כלכלי.
  • הוכחת קשר סיבתי: יש להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל אכן נגרם כתוצאה ישירה מהטעות במתן התרופה.

בתהליך לזיהוי העילה להגשת תביעת רשלנות רפואית עקב טעות במתן תרופה, חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית כדי לוודא כי היסודות הנ"ל אכן מתקיימים וניתנים להוכחה בבית המשפט.

 

מדוע חשוב לפנות לליווי משפט מקצועי במקרה של רשלנות במתן תרופות?

עינינו הרואות כי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית במתן תרופות במקרים בהם אדם סובל מנזק כתוצאה מטעות במתן התרופה. לדוגמה, אם אדם קיבל תרופה שגויה, מינון שגוי, או שהונחה לנטילה במועדים שגויים, ונגרם לו נזק כתוצאה מכך.

אולם הוכחת רשלנות רפואית היא משימה מורכבת הדורשת ידע משפטי וניסיון בתחום. לאור זאת, חשוב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית מנוסה שיסייע לכם לאסוף את הראיות הדרושות, להבין את ההשלכות המשפטיות של המקרה ולבנות את התיק בצורה נכונה.

טעות במתן תרופה
טעות במתן תרופה

לסיכום

טעויות במתן תרופות עלולות להוביל לנזקים קשים ואף למוות. במקרים אלה, ייתכן וקיימת עילה להגיש תביעת פיצויים כנגד הגורם הרפואי האחראי. אך כאמור לעיל, הוכחת קיומה של רשלנות רפואית היא משימה מורכבת. יש להוכיח קשר סיבתי בין הטעות במתן התרופה לבין הנזק שנגרם, להוכיח שהגורם הרפואי העומד לדין אכן התרשל במילוי תפקידו, ולהוכיח את הנזק שנגרם למטופל הלכה למעשה.

מסיבות אלו, חשוב לפנות לליווי משפטי מקצועי. עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית יסייע לכם לאסוף ראיות, להבין את ההשלכות המשפטיות ולבנות את התיק באופן שיסייע לכם במקום הפיצויים שיתקבלו בתביעה. למשרד עו"ד שטובר טולדנו ניסיון עשיר בליווי תביעות רשלנות רפואית מסוג זה, והצלחות רבות בהשגת פיצויים בסכומים משמעותיים ללקוחותיו. אם אתם סבורים שנפגעתם כתוצאה מטעות במתן תרופות – אל תהססו לפנות אלינו! לפרטים נוספים וקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות חייגו כעת.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות באבחון שבץ מוחי
רשלנות באבחון שבץ מוחי
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות באבחון התקף לב
רשלנות באבחון התקף לב
מבחן הרופא הסביר
מבחן הרופא הסביר
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.