לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות באבחון שבץ מוחי

שבץ מוחי הוא אובדן פתאומי של זרימת הדם למוח, הגורם לנזק מוחי ואף למוות. במצב זה, אבחון מהיר ומדויק הוא קריטי להצלת חיים ולמניעת נזק מוחי בלתי הפיך. למרבה הצער, מקרים של רשלנות באבחון שבץ מוחי אינם נדירים. רשלנות זו עלולה להוביל להשלכות הרסניות עבור המטופל, כגון החמרת הנזק המוחי והפגיעות הנלוות אליו, וסבל מיותר.
במאמר זה נדון בהשלכות של רשלנות רפואית באבחון שבץ מוחי, נסביר כיצד ניתן לזהות מקרה של רשלנות ונבהיר את חשיבותה של חוות דעת מומחה בהגשת תביעת פיצויים.

 

רשלנות באבחון שבץ מוחי: סכנה ממשית עם השלכות הרסניות

שבץ מוחי, המכונה גם אירוע מוחי, הוא מצב חירום רפואי חמור, שבו אספקת הדם למוח נפסקת או מופחתת באופן משמעותי. כתוצאה מכך, תאי מוח מתחילים למות, מה שעלול לגרום לנכות קבועה ואף למוות. לאור זאת קל להבין את חשיבות האבחון המהיר והמדויק של שבץ מוחי.

אבחון מהיר ומדויק של שבץ מוחי הוא קריטי, כיוון שהוא מאפשר מתן טיפול רפואי מיידי שיכול להציל חיים ולמנוע נזק מוחי נרחב. למרבה הצער, במקרים מסוימים, גורמים רפואיים עשויים להתרשל באבחון השבץ המוחי, מה שעלול להוביל להשלכות הרסניות עבור המטופל ופגיעה משמעותית בסיכויי ההתאוששות שלו מהאירוע.

בין ההשלכות הנפוצות הנלוות אל מקרי רשלנות באבחון שבץ מוחי,נכללים:

  • החמרת הנזק המוחי: ככל שהאבחון מתעכב, כך גדל הנזק המוחי שעלול להיגרם. כפועל יוצא, עיכוב בטיפול באירוע מוחי עשוי להוביל לנכות קבועה, קשיי דיבור, שיתוק, ואף למות המטופל חלילה.
  • אי קבלת טיפול מתאים: איחור באבחון עלול לגרום לכך שהמטופל לא יקבל את הטיפול הדרוש לו, מה שעלול להחמיר את מצבו.
  • סבל מיותר: מטופלים שלא מאובחנים בזמן סובלים מתסמינים קשים, כמו כאבי ראש חזקים, חולשה, קשיי דיבור וסחרחורות. סבל זה יכול להימנע אם יתבצע אבחון מהיר ומדויק.

בקצרה, רשלנות באבחון אירוע מוחי היא עניין חמור ביותר שעלול להוביל להשלכות הרסניות.
לכן כאשר מתעורר חשד להתרחשותו של מחדל רפואי בתהליך האבחון של השבץ, יש מקום לשקול את הגשתה של תביעת פיצויים כנגד הגורמים הרפואיים שהיו מעורבים במקרה.

 

מקרים נפוצים של רשלנות באבחון שבץ מוחי

רשלנות באבחון שבץ מוחי עשויה לבוא לכלל ביטוי בכמה וכמה דרכים. בין המקרים השכיחים הנדונים בתביעות המוגשות על רקע זה, ישנם:

  1. אי זיהוי התסמינים: הכוונה לכך שהצוות הרפואי כשל בזיהוי התסמינים המעידים על השבץ המוחי או ייחס אותם בטעות למחלות אחרות.
  2. ביצוע בדיקות לא מספקות: אי ביצוע בדיקות רלוונטיות, כמו בדיקת CT או MRI, עלול לעכב את האבחון.
  3. פענוח שגוי של תוצאות בדיקות: פירוש שגוי של תוצאות הבדיקות עלול להוביל להחמצת הסימנים המעידים על שבץ מוחי.

למרות האמור לעיל, יש לציין כי זיהוי עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בגין כשל באבחון שבץ מוחי, יכול להיות עניין מורכב, הדורש בחינה מעמיקה של נסיבות המקרה. לכן חשוב שבירור ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים במקרים הללו, יתבצע מול עורך דין רשלנות רפואית מנוסה.

 

איך ניתן לדעת האם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית באבחון שבץ מוחי?

להלן מספר גורמים שעשויים להצביע על רשלנות רפואית באבחון שבץ:

איחור באבחון

במקרים רבים, ניתן לטעון למחדל רפואי אם חוויתם תסמינים של שבץ מוחי, אך הצוות הרפואי עמו באתם במגע לא אבחן אתכם בזמן סביר.

כך גם במידה ואבחון השבץ המוחי התבצע רק לאחר שמצבכם הידרדר משמעותית.

אי זיהוי תסמינים

אםה צוות הרפואי לא זיהה את התסמינים המובהקים של שבץ מוחי במטופל, או ייחס אותם בטעות למחלות אחרות – גם זה עשוי להיחשב כמחדל. ניתן לטעון לכך גם אם לא נבדקתם באופן יסודי למרות שהתלוננתם על תסמינים שעשויים להצביע על שבץ מוחי.

ביצוע בדיקות לא מספקות

אם לא בוצעו לכם בדיקות רלוונטיות, כמו בדיקת CT או MRI, למרות חשד לשבץ מוחי, ו/או אם הבדיקות שבוצעו לא היו מקיפות מספיק ולא אפשרו אבחון מדויק – ייתכן שמדובר על רשלנות רפואית.

פירוש שגוי של תוצאות בדיקות

אם הצוות הרפואי שטיפל בכם פירש באופן שגוי את תוצאות הבדיקות והחמיץ סימנים המעידים על שבץ מוחי, גם אז עשויה לקום לכם עילה קבילה להגשת תביעת פיצויים. הדבר נכון גם במידה ולא קיבלתם הסבר מפורט על תוצאות הבדיקות ועל משמעותן.

בכל מקרה, הוכחת רשלנות רפואית דורשת הוכחה של מספר יסודות לרבות, הפרת חובת הזהירות כלפי המטופל מצד הצוות הרפואי שטיפל בו, הוכחת קיומם של נזקים למטופל ויכולת לקשור קשר סיבתי בין הנדבכים הללו. כלומר להוכיח כי כתוצאה מהתרשלות הצוות הרפואי, נגרם למטופל נזק משמעותי. מטבע הדברים, אין מדובר בעניין של מה בכך. לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין לתביעות רשלנות רפואית אם אתם סבורים שעברתם רשלנות באבחון שבץ מוחי. עורך דין יוכל לבחון את נסיבות המקרה ולקבוע האם יש לכם עילה לתביעה.

 

חוות דעת של נוירולוג מומחה: נדבך מרכזי בהגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון שבץ

חוות דעת של נוירולוג מומחה גם היא נדבך מרכזי, ואף הכרחי, בהגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון שבץ. תפקידה של חוות הדעת הוא להוכיח את הקשר הסיבתי בין רשלנות הצוות הרפואי לבין הנזק שנגרם לתובע, במושגים רפואיים. לאור משקלה הרב בתביעה, חשוב לוודא שהחוות דעת נערכה על ידי נוירולוג בעל שם ומוניטין בתחום, ושהיא כוללת את כל הרכיבים הנחוצים. עורך דינכם יוכל לסייע לכם גם באיתור רופא מומחה מסוג זה.

רשלנות באבחון שבץ מוחי
רשלנות באבחון שבץ מוחי

לסיכום

רשלנות באבחון שבץ מוחי עלולה להוביל להשלכות הרסניות, כגון החמרת הנזק המוחי, אי קבלת טיפול מתאים וסבל מיותר למטופל. במקרים חמורים, העיכוב באבחון עלול אף לגרום למוות.

אם אתם או יקיריכם נפגעתם ממחדל רפואי שהוביל להשכלות כגון אלו, משרד עו"ד שטובר טולדנו כאן עבורכם. משרדנו מתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, בדגש על מקרים של רשלנות באבחון שבץ מוחי. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום עם צוות המשרד לקבלת ייעוץ משפטי מקצועי ודיסקרטי.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות באבחון התקף לב
רשלנות באבחון התקף לב
טעות במתן תרופה
טעות במתן תרופה
מבחן הרופא הסביר
מבחן הרופא הסביר
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.