לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

איחור באבחון סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בישראל. המחלה יכולה לגרום למגוון תסמינים, אך למרבה הצער, לעיתים מתרחש איחור באבחון סרטן הערמונית הגורם להחמרת המחלה ופגיעה בסיכויי ההחלמה של החולה. במאמר זה נרחיב בנושא רגיש זה ונעמוד על האפשרות להגשת תביעת פיצויים אם אי אבחון המחלה במועד אירע בשל רשלנות רפואית.

 

על חשיבות האבחון המוקדם של סרטן הערמונית

אבחון מוקדם של סרטן הערמונית הוא קריטי לסיכויי ההחלמה של החולה. כאשר המחלה מאובחנת מוקדם, ניתן לטפל בה ביעילות באמצעות ניתוח, הקרנות או טיפול תרופתי.

 

כיצד מאבחנים סרטן בערמונית?

סרטן הערמונית יכול לגרום למגוון תסמינים, כגון:

  • צורך מתמיד להשתין
  • זרם שתן חלש או מקוטע
  • דם בשתן
  • קושי במתן שתן בלילה
  • כאבים בעצמות
  • ירידה במשקל

כשמטופל מגיע לרופא משפחה ומדווח על תסמינים אלו (או לחילופין מציג תסמינים מחשידים מסוג זה או אחר המשויכים בספרות הרפואית או בפרקטיקה לסרטן הערמונית), הרופא המטפל מצופה להפנותו לאורולוג מומחה לבדיקת הנושא.

אבחון סרטן הערמונית מתחיל בבדיקה פיזיקלית של האשכים והערמונית. הרופא יבדוק את הערמונית בבדיקה ידנית דרך פי הטבעת. אם הערמונית מוגדלת או קשה, זה עשוי להיות סימן לסרטן. אם הרופא חושד בסרטן הערמונית, הוא עשוי להמליץ על בדיקות נוספות, כגון בדיקת דם למדידת PSA, ביופסיה של הערמונית, בדיקות הדמיה, כגון MRI או CT, או בדיקת בדיקת דם לאנטיגן קרטיני נוקלארי (NCAM).

אי הפניית המטופל המציג תסמינים מחשידים כאלו או מדווח עליהם, להמשך בירור מול אורולוג ולביצוע הבדיקות המתאימות, עשוי להיחשב כעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, במידה ויתברר כי המטופל לוקה בסרטן בערמונית שלא אובחן במועד.

 

טעויות באבחון סרטן הערמונית הנחשבות לרשלנות רפואית

הטעויות באבחון סרטן הנחשבות לרשלנות רפואית, ובהן גם כשל באבחון של סרטן הערמונית, עשויות לכלול:

  • אי הפניה לבדיקות הדרושות לאבחון המחלה, כגון בדיקת דם ל-PSA או ביופסיה של הערמונית
  • אי הפניה של המטופל להמשך בירור אצל אורולוג או מומחה לאונקולוגיה אורולוגית, כאשר קיים חשד סביר למחלה
  • ביצוע קלוקל של בדיקות האבחון
  • פענוח שגוי של ממצאי הבדיקות המוביל לאי גילוי המחלה או הגעה לאבחנה שגויה

טעויות אלו עשויות להוביל לאיחור באבחון המחלה או ייחוס התסמינים בשוגג למחלה אחרת, מה שעלול לגרום להחמרת המחלה ולפגיעה בסיכויי ההחלמה של המטופל.

לדוגמה, אם רופא מאבחן בטעות סרטן הערמונית כמחלה אחרת, כמו הגדלה שפירה של הערמונית, הוא עלול להימנע מטיפול מתאים, מה שעלול להוביל להתקדמות המחלה באין מפריע.

במקרה אחר, אם רופא מסרב לבצע ביופסיה של הערמונית למרות שרמת ה-PSA גבוהה, הוא עלול לפספס את האבחנה של סרטן הערמונית בשלב מוקדם.

כדי להוכיח רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית, יש להוכיח כי הרופא לא פעל בהתאם לנורמות המקובלות בתחומו. הדבר עשוי להיעשות באמצעות חוות דעת של מומחה רפואי בתחום האורולוגיה.

 

מה ההשלכות של איחור באבחון סרטן הערמונית?

ההשלכות של עיכוב באבחון סרטן הערמונית יכולות להיות חמורות מאוד. ככל שהמחלה מאובחנת מאוחר יותר, כך היא מתקדמת יותר, מה שעלול להקשות על הטיפול בה ולהפחית את סיכויי ההחלמה ממנה.

להלן כמה מההשלכות הספציפיות של איחור באבחון סרטן בערמונית:

  • ירידה בסיכויי ההחלמה: ככל שהמחלה מתקדמת יותר, כך קשה יותר לטפל בה ולהשיג ריפוי.
  • ירידה ביעילות הטיפול: טיפולים לסרטן הערמונית, כגון ניתוח, הקרנות או טיפול תרופתי, יעילים יותר כאשר המחלה מאובחנת בשלב מוקדם.
  • עלייה בסיכויי הישנות המחלה: סרטן הערמונית שאובחן בשלב מאוחר יותר נמצא בסיכון גבוה יותר לחזור.
  • ירידה באיכות החיים: איחור באבחון סרטן בלוטת הערמונית עלול להוביל לתסמינים קשים יותר של המחלה, כגון כאבים, קושי במתן שתן ופגיעה בתפקוד המיני.
  • סכנה לחיי המטופל: במקרים מסוימים, איחור באבחון סרטן בבלוטת הערמונית עלול אף להוביל למוות.

ההשלכות של איחור באבחון סרטן ערמונית משתנות בהתאם לגורמים שונים, כגון שלב המחלה וגיל המטופל.

 

האם יש תקופת התיישנות על הגשת תביעת פיצויים בגין איחור בגילוי סרטן הערמונית?

כן, יש תקופת התיישנות על הגשת תביעת פיצויים בגין איחור באבחון סרטן הערמונית. לפי חוק ההתיישנות, תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית חייבת להיות מוגשת בתוך שבע שנים ממועד התרחשות המחדל. אולם במקרה של איחור באבחון סרטן הערמונית, תקופת ההתיישנות מתחילה להיספר ממועד האבחון המאוחר. לדוגמה, אם אדם אובחן עם סרטן הערמונית בשנת 2023, הוא יוכל להגיש תביעה בגין איחור באבחון עד שנת 2030.

אם אתם חושדים שאיחור באבחון סרטן הערמונית גרם לכם לנזק, מומלץ לפנות לעורך דין רשלנות רפואית בירושלים בהקדם.

 

מה סכום הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית באיחור באבחון סרטן הערמונית?

סכום הפיצויים שניתן לקבל בתביעות המוגשות בגין איחור באבחון סרטן הערמונית, עשוי להגיע למיליוני שקלים. גובה הפיצוי נקבע בהתאם לנסיבות המקרה, חומרת הנזק שנגרם למטופל, היקף הנזק ונסיבות הרשלנות.

איחור באבחון סרטן הערמונית
איחור באבחון סרטן הערמונית

 

סרטן הערמונית ומקרים של רשלנות רפואית – התייעצו עם עו"ד

איחור באבחון סרטן הערמונית עלול לגרום לנזקים חמורים למטופל, כולל מוות. כאשר יש חשד לכך שהדבר אירע על רקע רשלנות רפואית מצד גורם רפואי שאליו פנה החולה, יש מקום לבחון את האפשרות להגיש תביעת פיצויים. משרד עו"ד שטובר טולדנו מתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, ובעל ניסיון רב בהשגת פיצויים עבור לקוחותיו.

צרו קשר עם משרדנו עוד היום לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות באבחון שבץ מוחי
רשלנות באבחון שבץ מוחי
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות באבחון התקף לב
רשלנות באבחון התקף לב
טעות במתן תרופה
טעות במתן תרופה
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.