לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח

ניתוח לב פתוח הוא הליך רפואי מציל חיים, אך כזה שטומן בחובו גם סיכונים רבים.
סטייה מהסטנדרט הרפואי המקובל במהלך ניתוח זה עלולה להוביל לנזקים חמורים ואף למוות. לכן חשוב לדעת מהן זכויותיו של המטופל במקרה של רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח.
במאמר זה נעסוק בסוגי המחדלים הרפואיים שעלולים להתרחש בניתוחים קרדיולוגיים, בהשלכותיהם הפוטנציאליות ובעילות האפשריות להגשת תביעת פיצויים.

 

באילו מקרים תיתכן הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח?

ניתוחי לב פתוח הם הליכים רפואיים מורכבים ורגישים, הדורשים רמת דיוק, זהירות וקפדנות גבוהה מצוות המנתחים. כאשר מנתח איננו עומד בסטנדרטים מקצועיים אלו, הדבר עלול להוביל לפגיעה במנותח, לרבות הופעת סיבוכים קשים ואף למוות. במקרים הללו יש צורך לעמוד על הסוגיה: האם הפגיעה במטופל היא פועל יוצא של רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח, או שמא טעות מצערת, אך כזו שכל רופא סביר אחר בתחום הכירורגיה הקרדיולוגית, יכל לעשות בנסיבות הנתונות.

ככל שבריאותו של המנותח ניזוקה כתוצאה מן הניתוח ובמידה וישנן ראיות המצביעות על כך שהמנתח או הצוות הרפואי שהיה מעורב בהליך, פעלו שלא על פי רמת המקצוענות והזהירות הנדרשות מהם – תיתכן הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח.

 

באילו סוגי מחדלים רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח עשויה להתבטא?

טעויות רפואיות במהלך ניתוח לב פתוח יכולות לנבוע מכשלים שונים, כמו:

  • אבחון שגוי: אי זיהוי מוקדם של בעיות לבביות או אי הבנה של מורכבות הניתוח הנדרש לטיפול בהן.
  • תכנון לקוי: בחירת גישה ניתוחית לא מתאימה או אי התחשבות בגורמי סיכון אישיים של המטופל.
  • ביצוע רשלני של ההליך: טעויות טכניות במהלך הניתוח, כמו פגיעה בכלי דם או עצבים, שניתן היה להימנע מהם בנקיטת אמצעי זהירות מתאימים.
  • אי הקפדה על מעקב נאות לאחר הניתוח: אי מעקב נאות אחר מצבו של המטופל או אי טיפול נכון בסיבוכים, וכיוצא באלו.

 

מהן ההשלכות האפשריות של רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח?

כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח לב פתוח, המטופל עלול לחוות סיבוכים קשים, כגון:

  1. זיהומים: זיהומים חיידקיים או פטרייתיים באזור הניתוח.
  2. דימום: דימום פנימי בלתי נשלט.
  3. פגיעה נוירולוגית: נזק מוחי או פגיעה עצבית הגורמת לשיתוק או חולשה.
  4. אי ספיקת לב: פגיעה בתפקוד הלב.
  5. מוות: משום שהלב הוא איבר חיוני לתפקודי הגוף הבסיסיים ביותר, טעויות המתרחשות במסגרת ניתוח לב פתוח, עלולות להוביל אף לפטירת המטופל.

לאור חומרת ההשלכות, במקרים בהם אדם נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח לב פתוח, חשוב לפנות לייעוץ משפטי מקצועי כדי לבחון את האפשרות להגיש תביעה. תביעה כזו יכולה לסייע למטופל וליקיריו לקבל פיצוי כספי עבור הנזקים שנגרמו לו, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לב בגין אי קבלת הסכמה מדעת מהמטופל

הבנת סוגיות המפתח הקשורות לניתוחי לב פתוח, היא חיונית ביותר עבור כל מי שעומד בפני ניתוח מסוג זה. חשוב להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בניתוח, לסיכויי ההצלחה בהליך, לתופעות לוואי אפשריות ולחלופות – אם ישנן. זוהי חובתו של הרופא המנתח להביא לידיעת המטופל את כל אלו וכל מידע נוסף הנוגע להליך הכירורגי שעל הפרק, על מנת לאפשר למטופל לקבל החלטה מושכלת בנוגע למצבו ולאפשרויות העומדות בפניו. רופא שלא עשה כן טרום הניתוח, חושף את עצמו לתביעת רשלנות רפואית במידה והמטופל יינזק כתוצאה מניתוח הלב הפתוח.

 

מתי אבחון שגוי של מחלות לב מהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח?

אבחון שגוי של מחלות לב הוא אחד המקרים הנפוצים ביותר בתביעות רשלנות רפואית הקשורות לניתוחי לב פתוח. זאת מאחר וטעויות אלו יכולות להתבטא באבחנה מאוחרת או שגויה לחלוטין, ולגרום לנזקים משמעותיים למטופל.

לא אחת במקרים של אבחנה מאוחרת, תובעים טוענים שהרופא לא זיהה את מצבם הרפואי בזמן, מה שהוביל להחמרה במצבם, אשר בעקבותיה חלון הזמן לביצוע הניתוח נסגר, יעילות ההליך הניתוחי פחתה או שביצוע הניתוח נעשה מועד להתפתחות סיבוכים קשים יותר.

בנוסף, גם אבחנה שגויה של צורך בניתוח לב פתוח, כאשר היתה אפשרות לחלופה שמרנית יותר או אגרסיבית פחות – עשויה להקים למנותח עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח.

בכל מקרה, חיוני להתייעץ בכל מקרה לגופו על עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית שיפנה את האדם החפץ בהגשת תביעה, אל קרדיולוג מומחה שיאמוד את קיומה של עילה ממשית לתביעה.

 

מתי מנתח לב יימצא אחראי לרשלנות?

מנתחי לב, למרות מיומנותם הרבה, אינם חסינים מפני טעויות. טעויות אלו יכולות להוביל לנזקים משמעותיים ואף למוות. להלן מספר מקרים בהם מנתח לב עלול להימצא אחראי לרשלנות:

  1. טעויות כירורגיות:
  • ביצוע חתכים שגויים
  • פגיעה באיברים או כלי דם סמוכים
  • תפירה לא נכונה של פצעים
  • השארת חפצים זרים בגוף המטופל
  • ביצוע הניתוח על החלק הלא נכון של הלב
  1. רשלנות במעקב לאחר הניתוח:
  • אי מעקב אחר מצב המטופל באופן צמוד
  • אי זיהוי סיבוכים בזמן
  • אי מתן טיפול רפואי מתאים
  • אי מתן הנחיות נכונות למטופל לאחר הניתוח
  1. אי קבלת הסכמה מדעת:
  • אי מתן מידע מלא למטופל על הסיכונים והסיכויים בניתוח
  • אי קבלת הסכמה חתומה מהמטופל לפני הניתוח
  1. התנהגות רשלנית:
  • ביצוע הניתוח תחת השפעת אלכוהול או סמים
  • התנהגות לא מקצועית במהלך הניתוח
  • אי שמירה על תנאים סטריליים

אלו הן רק חלק מהדוגמאות למחדלים רפואיים שעשויים להצדיק הגשת תביעת פיצויים כנגד המנתח שביצע את ניתוח הלב. בכל מקרה, היה ואתם חושדים שרשלנות רפואית גרמה לנזק לכם או ליקירכם, חשוב לפנות לעורך דין שלנות רפואית כדי לבחון את האפשרות להגיש תביעה בהתאם לנסיבות המקרה הפרטניות.

 

שימו לב: לא כל סיבוך בניתוח לב פתוח הוא בהכרח תוצר של רשלנות רפואית

חשוב להדגיש כי לא כל סיבוך או נזק שנגרם לאדם מניתוח לב פתוח נובע בהכרח מרשלנות רפואית. לעיתים, למרות שניתן למטופל טיפול רפואי מיטבי לפי הסטנדרטים הרפואיים העדכניים ביותר, ייתכנו סיבוכים בלתי צפויים או תגובות לא סטנדרטיות להליך הניתוחי. גורמים אלו יכולים להשפיע על תוצאות הניתוח גם כשהפרוצדורה נערכת בידי צוותים רפואיים מיומנים ביותר.

חשוב לזכור כי תוצאות ניתוח מושפעות מגורמים רבים, ביניהם מצבו הבריאותי של המטופל, היסטוריה רפואית קודמת ועוד. גורמים אלו, יחד עם טיעונים חזקים אחרים מצד ההגנה, עשויים להשפיע על חוזק התביעה.

לאור זאת, פסיקות בתי המשפט במקרים של רשלנות רפואית, נקבעות בהתאם לראיות המוצגות בידי הצדדים בתיק, ולחוות דעת של רופאים מומחים. לכן, חשוב להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתחום של רשלנות רפואית בניתוח, ובעלי ניסיון ספציפי בייצוג תובעים בתביעות רשלנות רפואית בניתוחי לב פתוח.

רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח
רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח

 

לסיכום

ניתוח לב פתוח הוא הליך מורכב ורגיש, וכל סטייה מהסטנדרט הרפואי המקובל עלולה להוביל לנזקים קשים ואף למות המנותח. במקרים אלו, ייתכן שמדובר ברשלנות רפואית, ויש לבחון את האפשרות להגיש תביעה.

למשרד עו"ד שטובר טולדנו ניסיון עשיר בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בניתוחי לב מורכבים והכלים להעריך את סיכוי ההצלחה בתביעה שלכם מבעוד מועד.

במידה ואתם או יקיריכם סבלתם מסיבוכים חמורים עקב ניתוח לב פתוח, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולהסתייע בנו בתהליך למימוש זכויותיכם.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח גב
רשלנות רפואית בניתוח גב
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.