לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה

ניתוחי עמוד שדרה הם הליכים מורכבים וקריטיים, אשר דורשים ידע, ניסיון ומיומנות רבה מצד הצוות הרפואי. למרבה הצער, לעיתים מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה, העלולה להותיר את המטופלים עם נזקים חמורים ובלתי הפיכים. במאמר זה נבחן לעומק את התופעה, נדון בהשלכותיה ונציע דרכי פעולה למי שנפגע ממנה.

על שכיחותם של מקרי רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה בישראל והשלכותיהם

ניתוחי עמוד שדרה הם הליכים כירורגיים מורכבים המבוצעים במטרה לטפל במגוון רחב של בעיות הקשורות בעמוד השדרה, כגון פריצות דיסק, היצרויות בתעלת עמוד השדרה ועיוותים שונים. ניתוחים אלו דורשים רמה גבוהה של מיומנות וניסיון מצד המנתחים ושאר הצוות הרפואי המעורב בהליך. עם זאת, למרבה הצער, רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה אינה נדירה ועלולה לגרום לנזקים חמורים ולעתים אף בלתי הפיכים למטופלים.

סוגים שכיחים של רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה

רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר אופנים, החל משלב האבחון וההחלטה על הצורך בניתוח ועד לשלבי הביצוע וההתאוששות שלאחר ניתוח עמוד השדרה עצמו.

בין הסוגים הנפוצים ביותר של רשלנות רפואית בניתוחים אלו, ניתן למנות:

  • אבחון שגוי של הבעיה בעמוד השדרה או אי אבחון נכון של חומרת המצב הרפואי, העלולים להוביל לביצוע ניתוח מיותר או לעיכוב בביצוע ניתוח נחוץ.

  • שגיאות ניתוחיות הנעשות ע"י המנתח במהלך ההליך עצמו, כגון ניתוח בחלק הלא נכון של עמוד השדרה, פגיעה בעצבים או במבנים אנטומיים סמוכים, או אי ייצוב מספק של עמוד השדרה לאחר הניתוח.

  • טיפול לקוי לאחר הניתוח, כמו למשל פיקוח לא מספק אחר מצבו של המטופל, אי מתן מרשמים מתאימים לטיפול בכאב או במניעת זיהומים, או אי זיהוי מוקדם של סיבוכים המתפתחים בתקופת ההחלמה.

  • אי קבלת הסכמה מדעת מלאה מהמטופל לפני ביצוע הניתוח. הסכמה מדעת משמעה הסבר מפורט ומובן על אודות הליך הניתוח, סיכוניו ויתרונותיו, וכן הצגת חלופות אפשריות כל זאת על מנת לוודא שהמטופל קיבל את ההחלטה בצורה מושכלת ומודעת.

כל אחד ממצבים אלה, כמו גם שילוב של כמה מהם במקביל, עלול להוות רשלנות רפואית העלולה להוביל לפגיעה של ממש בבריאותו ובשלומו של המטופל.

מי משלם את המחיר הכבד של רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה?

להתרחשותה של רשלנות רפואית במהלך ניתוח עמוד שדרה עלולות להיות השלכות הרסניות ולעתים אף בלתי הפיכות עבור המטופלים הנפגעים ממנה.

בין הנזקים הקשים ביותר שנגרמים לנפגעים מנזקים אלו ניתן למצוא:

  1. שיתוק וירידה בתפקוד המוטורי, במיוחד אם הרשלנות כללה פגיעה ישירה בחוט השדרה או בעצבים החשובים היוצאים ממנו.

  2. אובדן תחושה בחלקים שונים בגוף, שיכול להתבטא באובדן יכולת לחוש מגע, חום, קור או כאב באיברים המעוצבבים על ידי העצבים שניזוקו.

  3. כאבים כרוניים ומתמשכים הנובעים מהנזק המבני ו/או העצבי שנגרם בניתוח, שיכולים להשפיע קשות על תפקודו היומיומי ואיכות חייו של המנותח.

  4. הגבלה משמעותית של טווחי התנועה, במיוחד באזור הגב, הצוואר והגפיים, המשפיעה רבות על חופש התנועה ויכולת הביצוע של פעולות יומיומיות בסיסיות.

  5. סיבוכים רפואיים חמורים נוספים, כגון זיהומים באזור הניתוח, יצירת קרישי דם מסוכנים, או אף פגיעה באיברים פנימיים סמוכים לאזור הניתוח.

לצד הנזקים הגופניים והרפואיים, לרשלנות הרפואית נלוות גם השפעות שליליות ניכרות על מצבם הנפשי של הנפגעים ממנה, שנאלצים להתמודד עם ירידה פתאומית ודרמטית בתפקודם ועצמאותם הפיזיים ולשנות את אורח חייהם כליל. כמו כן, הנזק הכלכלי למטופל ומשפחתו עלול להיות עצום, עקב הצורך בטיפולים ממושכים ויקרים ואובדן כושר ההשתכרות. לאור האמור לעיל, חשוב להכיר את הסעדים שהחוק מציע עבור נפגעי רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה.

מה ניתן לעשות במקרה של רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה?

אם אתם או אדם קרוב לכם סבלתם ממה שאתם מאמינים שהיא רשלנות רפואית במהלך ניתוח עמוד שדרה, חשוב מאוד לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין רשלנות רפואית מנוסה.

עו"ד בעל ניסיון רב בתיקי רשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה, יוכל לסייע לכם להעריך האם אכן מתקיימים יסודות של רשלנות רפואית במקרה שלכם, ולבחון את ההיתכנות של הגשת תביעת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לכם כתוצאה ממנה. במסגרת זו, עורך הדין יידע לנתח את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לזהות את הרגעים הקריטיים שבהם אירעו מחדלים או נעשו טעויות, ולקבוע את גובה הפיצויים שניתן לתבוע בהתאם לנזקים שנגרמו.

הסעדים העומדים לרשותם של נפגעים מרשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה

בין הסעדים העומדים לרשותם של נפגעים מרשלנות רפואית בניתוחי עמוד שדרה ניתן למצוא:

  • פיצויים בגין הוצאות רפואיות בעבר, בהווה ובעתיד, הנובעות ישירות מהנזקים שנגרמו בניתוח.

  • פיצויים בגין אובדן השתכרות בהווה ובעתיד, בשל ירידה מוכחת בכושר התפקוד של המטופל.

  • פיצויים על כאב וסבל, גופניים ונפשיים כאחד ופגיעה באיכות החיים של הנפגע.

  • במקרים מתאימים, ייפסקו גם פיצויים עונשיים על התנהלות חמורה במיוחד מצד הצוות הרפואי.

לצד כל אלה, הגשת תביעת רשלנות רפואית יכולה לסייע במיצוי זכויות רפואיות וביטוחיות של המטופל וכן לתרום לשיפור המודעות הציבורית לתופעה ולהפחתת הסיכוי להישנותן של מחדלים רפואיים כאלה בעתיד.

רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה

לסיכום

ניתוחי עמוד שדרה הם הליכים מורכבים ביותר, הדורשים כאמור, רמה גבוהה של מיומנות וניסיון מהצוות הרפואי המעורב בביצועם. כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בניתוחים אלה, ההשלכות עבור המטופלים עלולות להיות חמורות ומשנות חיים. בין אם עסקינן באבחון שגוי, בטעויות ניתוחיות ועד מעקב לקוי אחר מצב המטופל לאחר הניתוח בכל אחד משלבי הטיפול עלולה להתרחש רשלנות רפואית שבכוחה לגרום לנזקים בלתי הפיכים למנותח.

אם אתם או יקיריכם סבלתם מרשלנות רפואית במהלך ניתוח עמוד שדרה, אל תהססו לפנות למשרד עו"ד רשלנות רפואית שטובר וטולדנו. הצוות המיומן במשרדנו ילווה אתכם לאורך כל שלבי התהליך, יבחן את המקרה שלכם לעומק ויפעל במלוא המרץ על מנת להבטיח שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם ותזכו למיצוי של מלוא זכויותיכם.

אל תישארו לבד מול מערכת הבריאות צרו עמנו קשר עוד היום ואפשרו לנו לסייע לכם.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
Picture of עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח גב
רשלנות רפואית בניתוח גב
רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח
רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.