לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

היפרדות שליה בלידה – רשלנות רפואית

לידתו של ילד היא אירוע משמעותי, לרוב מלא בשמחה, ציפייה ותקווה. עם זאת, עבור חלק מהאמהות לעתיד ובני משפחותיהן, החוויה עלולה להפוך לסיוט כאשר רשלנות רפואית מובילה לסיכון חיי היילוד או פגיעה בבריאותו, ולעיתים אף לנזקים עבור האם עצמה. היפרדות שליה, סיבוך לידה חמור שעלול לסכן את חיי האם והעובר כאחד, דורשת טיפול רפואי מיידי ומדויק.

למרבה הצער, כבר אירעו מקרים שבהם הצוות הרפואי במחלקת היולדות או בחדר הלידה, לא הצליח לספק לאם ולעובר את הטיפול הדרוש בנסיבות כאלו, מה שהוביל לתוצאות טרגיות ומשנות חיים – הן לאם והן לילד. במאמר זה נסביר בהרחבה על מקרי רשלנות רפואית בטיפול בהיפרדות שליה בלידה ואודות הסעדים המשפטיים הזמינים לנפגעי מחדלים כאלו.

 

היפרדות שליה תסמינים וטיפול

היפרדות שליה מתרחשת כאשר השליה נפרדת מדופן הרחם לפני לידת התינוק, ומנתקת את אספקת החמצן והמזון לעובר. מצב זה מלווה לרוב בכאבי בטן עזים, דימום נרתיקי ומצוקה עוברית. ניתן להבחין בשילוב של תסמינים עיקריים לזיהוי היפרדות השליה בלידה:

  • התכווצויות חוזרות ונשנות של הרחם
  • כאבים עזים וחיריגים בחלל הבטן
  • דימום ואגינלי
  • אי סדירות בקצב הלב של העובר
  • חיוורון היולדת

זהו מצב חירום רפואי הדורש אבחון והתערבות מהירים כדי למזער את הסיכון הן לאם והן לתינוק.

 

על חשיבות הטיפול המהיר בהיפרדות שליה בלידה

במקרים של היפרדות שליה בלידה, הגורמים הרפואיים בחדר הלידה ממלאים תפקיד מכריע במזעור הסיכונים ליילוד וליולדת. זיהוי סימנים להיפרדות שליה בזמן, הערכת מצב וסיכונים נכונה ופעולה מהירה – הם חיוניים להגנה על חייהם של האם ועובר כאחד. משכך, רשלנות רפואית בטיפול בהיפרדות שליה בלידה, עלולה להוביל להשלכות קטסטרופליות, כולל לידה שקטה (לידת יילוד מת), דימום מסוכן של האם וסיבוכים בריאותיים ארוכי טווח.

 

היפרדות שליה ומקרים של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בטיפול בהיפרדות שליה בלידה, עלולה ללבוש מספר צורות, כשהנפוצות בהן הן אלו:

  1. אי אבחון או אבחון שגוי של היפרדות שליה: אחת הצורות הנפוצות ביותר של רשלנות רפואית במקרים של היפרדות שליה, היא אבחון שגוי או אי זיהוי המצב. להיפרדות שליה תסמינים אופייניים כגון כאבי בטן ודימום נרתיקי צריכים לעורר דאגה מיידית בקרב צוות מחלקת היולדות או חדר הלידה, ולהוביל את הגורמים הרפואיים לביצוע הערכת מצב מיידית. אי בדיקת המצב באופן מיידי, עלולה להוביל לעיכוב בטיפול בסיבוך הנ"ל ולהחמרה בתוצאות.
  2. טיפול מושהה בהיפרדות שליה בלידה: היפרדות שליה דורשת התערבות מיידית כדי ליילד את התינוק דרך ניתוח חירום קיסרי, במידת הצורך. עיכובים בהתחלת תהליך הלידה עלולים להוביל להיפוקסיה (מחסור בחמצן) ולנזק מוחי קבוע אצל התינוק.
  3. מעקב לא מספק: ניטור עוברי רציף, הוא חיוני במהלך אירועי היפרדות שליה. הזנחת המעקב אחר קצב הלב של העובר, עלולה לגרום לחוסר מודעות למצוקת התינוק ולהשלכות קטלניות.
  4. שגיאות תרופתיות: במקרים מסוימים, טעויות תרופתיות עלולות להתרחש במהלך הטיפול בהיפרדות שליה, מה שמוביל לסיבוכים עתידיים הן לאם והן לילד.

עינינו הרואות, כי הטיפול בהיפרדות שליה במהלך הלידה דורש מהצוות הרפואי את מירב תשומת הלב, המיומנות והיעילות. מניעת רשלנות רפואית במקרים של היפרדות שליה, מתחילה במודעות, חינוך והכשרה קפדנית לצוותים המיילדותיים.

הצוות הרפואי כולו מחויב לעקוב אחר פרוטוקולים והנחיות נכונים, כדי למזער את הסיכון לפגיעה ביולדות ויילודים עקב סיבוכי לידה חמורים כמו היפרדות שליה. חריגה מנוהלי התמודדות עם הפרדות השיליה מעידים על רשלנות רפואית.

היפרדות שליה ומקרים של רשלנות רפואית

 

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית בטיפול בהיפרדות שליה בלידה?

ההשלכות של רשלנות רפואית בטיפול בהיפרדות שליה הן מרחיקות לכת והרסניות. כאשר סיבוך כזה בלידה אינו מטופל כהלכה, משפחות נותרות לא אחת להתמודד עם הטראומה הרגשית של אובדן ילד, ואמהות עלולות להתמודד עם סיבוכים בריאותיים ארוכי טווח כתוצאה מטיפול לא הולם. יתרה מכך, בית החולים והגורמים הרפואיים שהיו מעורבים בלידה, עלולים לעמוד בפני השלכות משפטיות על מעשיהם או היעדרם.

 

היפרדות שליה שהסתבכה – האם מגיע לכם פיצויים?

לנפגעי רשלנות רפואית במקרים של היפרדות שליה, יש זכות לפנות לסעד משפטי. תביעות רשלנות רפואית בלידה מסייעות להבטיח כי הגורמים הרפואיים הרלוונטיים ישאו באחריות הנזיקית על מעשיהם, כמו גם לספק פיצוי כספי למשפחות שנפגעו מהמחדל, המייסע בכיסוי הוצאות רפואיות, אובדן שכר וכאב וסבל. פעולות משפטיות אלו לא רק מספקות סוג מסוים של תמיכה למשפחות שנפגעו, אלא גם משמשות כגורם מרתיע מפני רשלנות בחדר הלידה בעתיד.

 

תביעת רשלנות רפואית בגין היפרדות שליה בלידה

לסיוע משפטי תפקיד מרכזי בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול בהיפרדות שליה במהלך הלידה. מקרים של היפרדות שליה הם מורכבים, ולעתים קרובות הטיפול המשפטי בהם כרוך בהבנת הליכים מיילדותיים סבוכים וטרמינולוגיה רפואית ספציפית. משכך, תביעת פיצויים בגין הנזק שנגרם עקב רשלנות רפואית במקרים אלו, מחייבת הבנה מעמיקה הן של ההיבטים הרפואיים והן של ההיבטים המשפטיים הנוגעים למקרה.

עורכי דין רשלנות רפואית בירושלים למשל, עם ניסיון ספציפי בתיקי רשלנות רפואית בלידה מסוג זה, מצוידים בידע ובניסיון הדרושים כדי לנווט בשטח מאתגר זה. באפשרותם לסקור ביסודיות את הרשומות הרפואיות, להפנות את מיוצגיהם להתייעצות עם מומחים רפואיים שיספקו חוות דעת רפואית משפטית למקרה ולבנות תיק חזק, כדי להבטיח את הסיכוי הטוב ביותר להשיג תוצאה מועילה בתיק.

היפרדות שליה בלידה – רשלנות רפואית
היפרדות שליה בלידה – רשלנות רפואית

 

חשיבותו של עו"ד לרשלנות רפואית בלידה

במקרים בהם החיים משתנים באופן בלתי הפיך עקב רשלנות רפואית בלידה, סיוע משפטי משמש כאמצעי להשגת פיצוי כספי שיתמוך בכיסוי הוצאות רפואיות, טיפול שוטף ועלויות נלוות אחרות, ומכאן חשיבותו.

אם אתם סבורים כי נפגעתם ממקרה רשלנות רפואית בהיפרדות שליה בלידה – זה הזמן לבדוק את ההיתכנות להגשתה של תביעת פיצויים. פנו כעת אל משרד עו"ד שטובר טולדנו רשלנות לייעוץ וסיוע משפטי.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
זירוז לידה
קרעים בלידה
פרע כתפיים או דיסטוציה בלידה
פרע כתפיים או דיסטוציה בלידה
אספיקציה או תשניק סב לידתי עקב רשלנות רפואית בלידה
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.