לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

תביעות נזיקין ותאונות דרכים

בכל פעם שאדם או גוף פועלים ברשלנות, וכתוצאה מכך פוגעים בבריאותו או ברכושו של אדם אחר, עולה האפשרות להגשת תביעות נזיקין. תביעות מסוג זה יכולות לנבוע מצורות שונות של רשלנות, לרבות מצבים בהם פעולות של מעסיק מסכנות את בטיחות עובדיו, מקרי רשלנות רפואית או מקרים של רשלנות מצד רשויות עירוניות, בין היתר.

אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם נזק או פגיעה שנגרמו לכם, כדאי מאוד לפנות לייעוץ ראשוני מול עורך דין נזיקין ותאונות דרכים.

הבסיס המשפטי להגשת תביעות נזיקין

למערכת המשפט בישראל, תפקיד מכריע בשמירה על זכויותיהם של אזרחיה ותושביה. בהתאם לכך, אם נגרם לכם נזק עקב פעולות של אדם אחר, תאגיד, רשות ממשלתית או כל ישות משפטית, אתם עשויים להיות זכאים לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לכם, במידה ותבחרו להגיש תביעת נזיקין. באחריות מערכת המשפט להבטיח שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם כחוק, אולם הדרך להגיע לפיצויים כאמור, עוברת בהוכחת עילת התביעה באמצעות עורך דין לתביעות נזיקין.

סוגי תביעות נזיקין נפוצות בישראל

לפני שנעמיק בתהליך להגשת תביעת נזיקין, ונבין מי יכול לכוון אתכם להגדלת סיכויי ההצלחה בהן, חיוני להכיר בקטגוריות השונות של תביעות הנזיקין בישראל:

נזקי רכוש

רבות מתביעות הנזיקין סובבות סביב נזקי רכוש. נזקי רכוש מגיעים בצורות שונות, ורוב האנשים נתקלו בהם בשלב מסוים בחייהם. זה יכול לנבוע מתאונות, גניבה, הרס רכוש מכוון ועוד. מקרים אלו הם פשוטים יחסית. בדרך כלל, הנתבע מוכיח את שווי הרכוש שניזוק, והפיצוי נפסק בהתאם.

נזקים לא ממוניים

סוג אחר של תביעות נזיקיות נוגע לנזקים לא ממוניים, כאשר הנזק שנגרם אינו כלכלי בעיקרו אלא פסיכולוגי או רגשי. צורה נפוצה אחת של נזק לא ממוני היא פגיעה באוטונומיה, שבה אדם נאלץ לפעול בניגוד לרצונו. מערכת המשפט מכירה במקרים כאלה ככאלו המקימים עילת תביעה נזיקית.

נזקים לא ממוניים, במיוחד אלו הקשורים לפגיעה באוטונומיה של הפרט, נפוצים יחסית בתחום הרשלנות הרפואית. לדוגמה, מטופל עלול לעבור טיפול ללא מתן הסכמה מדעת, באופן שהפר את זכות הבחירה שלו ובהתאם – להוביל להגשת תביעה נזיקית בגין נזקים לא ממוניים.

אולם חשוב לציין שתביעות בגין נזקים לא ממוניים הן נדירות יותר ומורכבות יחסית. בתי המשפט נוטים להכיר בקלות רבה יותר בנזקים כספיים מוחשיים. לכן ברוב המקרים, ראשי נזק לא ממוניים, משמשים בעיקר להגדלת שווי התביעה הכולל בתיק נזיקין, הכולל בנוסף גם נזקים כספיים ברי כימות.

נזקי גוף

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף, הן מהחשובות והמסקרנות ביותר בתחום הנזיקין. במקרים של תביעות נזקי גוף, מבקש הנפגע פיצוי בגין נזק פיזי הנובע מתאונה או חבלות מכוונות שביצע צד שלישי. פגיעות גוף יכולות לנוע בין פגיעות קלות יחסית, כמו עצם שבורה ועד פגיעות יותר חמורות, כמו פציעה בתאונה המובילה לשיתוק או לנכות משמעותית.

הבנת סוגים שונים של תביעות נזיקין, היא חיונית כשאתם מתמודדים עם ההליך המשפטי הכרוך בהגשת תביעה כספית בגין הנזק שנגרם לכם.

סוגי תביעות נזיקין נפוצות בישראל

עילות מקובלות להגשת תביעות נזיקין בישראל

בתחום תביעות הנזיקין, לא מספיק רק להוכיח את התרחשות הנזק, אלא חובה לקבוע כי בוצעה עוולה ספציפית, כמתואר בפקודת הנזיקין. פקודת הנזיקין כוללת שורה של מעשים פסולים, לרבות הסגת גבול, גניבה, תקיפה, הפרת חובה חקוקה ועוד. בעוד שלכל המעשים הפסולים הללו יש חשיבות, הדבר המרכזי ביותר, שעליו תלויות תביעות נזיקין רבות, הוא עוולת הרשלנות.

עוולת הרשלנות

על עוולת הרשלנות חלים סעיפים 35 ו-36 לפקודת הנזיקין. על פי סעיפים אלה, אם אדם מפר את חובת הזהירות שלו ונוהג בצורה רשלנית כלפי מי שהוא חב לו חובה כזו, הוא ייחשב כמי שאחראי לעוולת הרשלנות, המהווה בסיס לתביעת נזיקין פוטנציאלית. יסוד זה מוערך בצורה רחבה ומקיפה יחסית, תוך מתן מענה לסוגים שונים של תביעות נגד הגורם האשם.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

עילת נזיקין קריטית נוספת, הרלוונטית במיוחד בהקשר של נזקי גוף, היא ההוראה במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ובקיצור – פלת"ד. חוק זה הינו ייחודי, בכך שנועד במיוחד לפסוק פיצויים בגין נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים, ללא תלות בזהות הצד האשם בתאונה. לפיכך, תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים, אינן מתנהלות במסגרת מטריית הרשלנות או כל עוולה אחרת המוגדרת בפקודת הנזיקין אלא כפופות להוראות הפלת"ד.

תביעות נזיקין ותאונות דרכים
תביעות נזיקין ותאונות דרכים

לסיכום: עו"ד תביעות נזיקין המפתח לנצחון משפטי

תביעת נזיקין מוצלחת תלויה בהצגת ראיות עובדתיות ומשפטיות מדוקדקות. ללא היערכות קפדנית, לתביעות נזיקין, סיכויי התביעה להתקבל אינם ודאיים ביותר. בהתחשב בגורם קריטי זה, בחירת עורך דין נזיקין מנוסה ומוכשר, כגורם המייצג את האינטרסים שלכם בתביעה, היא בעלת חשיבות עליונה.

משרד עורכי דין שטובר טולדנו, פועל מזה שנים ארוכות בתחום תביעות הנזיקין והרשלנות הרפואית. לקוחותינו נהנים מניסיוננו המשפטי הרב, המיומנות הרבה של צוות המשרד והרקורד העשיר בהצלחות שצברנו במרוצת השנים. אלו מאפשרים לנו למצות את זכויות מיוצגינו בהקשרי נזיקין ולהשיג עבורם את מירב הפיצויים והסעדים שהחוק בארץ מאפשר.

נשמח לסייע גם לכם לבחון את האפשרות להגשת תביעות נזיקין או רשלנות בנסיבות שלכם וללוות אתכם כל הדרך להצלחה. אל תהססו לפנות למשרדנו כבר כעת ולעשות את הצעד הראשון למימוש הזכויות שלכם.

למידע נוסף – מלאו את פרטיכם בטופס להלן או פנו אלינו בטלפון: 077-231-4932.

לשיתוף לחצו
שאלות ותשובות
תביעת נזיקין מתייחסת לתביעה משפטית שהוגשה על ידי אדם שנגרם לו נזק או פציעה עקב רשלנות או התנהגות בלתי הולמת של נהג אחר המעורב בתאונת דרכים.
אחריות בתביעת נזיקין תאונת דרכים מבוססת על עקרון הרשלנות. הגורם האשם, בדרך כלל זה שלא נקט בזהירות סבירה, עלול להיות אחראי לנזקים שנגרמו לצד השני המעורב בתאונה.
בתביעת נזיקין תאונת דרכים, ניתן לתבוע סוגים שונים של נזקים, לרבות הוצאות רפואיות, נזק לרכוש, אובדן שכר, כאב וסבל ואובדן קונסורציום (במידה ויש).
הגשת תביעה לא תמיד הכרחית לתביעת נזיקין בתאונת דרכים. לעתים קרובות, משא ומתן בין הצדדים לבין חברות הביטוח שלהם יכול להוביל להסכם פשרה. עם זאת, אם לא ניתן להגיע להסדר הוגן, ניתן להגיש תביעה ליישוב התביעה. בכל אופן כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לתביעות נזיקין ותאונות דרכים בשטובר וטולדנו.

מידע נוסף בנושא תביעות נזיקין ותאונות דרכים

עורך דין נזקי גוף
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.