לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

איחור באבחון סרטן שד

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בישראל ובעולם. גילוי מוקדם של המחלה, מעלה משמעותית את סיכויי הריפוי. יחד עם זאת, מעת לעת מגיעים אל משרדנו מקרים של חולות (וחולים) שנפגעו בעקבות איחור באבחון סרטן שד. בשורות הבאות נסביר איך מאבחנים את סרטן השד, מהי רשלנות רפואית באבחון סרטן השד ובמה היא מתבטאת, אילו סוגי טעויות באבחון סרטן השד הנחשבות לרשלנות רפואית, מה תקופת ההתיישנות החלה על תביעות רשלנות רפואית בגין איחור באבחון המחלה ומה סכום הפיצוי הכספי שניתן לקבל בהגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית במקרים הללו.

 

על ההשלכות הכאובות של איחור באבחון סרטן השד

איחור באבחון סרטן השד עלול להוביל לתוצאות הרות גורל, כגון התפשטות המחלה, ירידה בסיכויי הריפוי והחמרת התסמינים, עד כדי פטירת החולה. אף שלא ניתן להשיב את הנעשה, במידה ואתם או יקיריכם נפגעתם מאיחור באבחון סרטן השד בשל רשלנות רפואית, חשוב לדעת כי באפשרותכם להגיש תביעת פיצויים כנגד הגורמים הרפואיים האחראיים למחדל.

 

איך מאבחנים את סרטן השד?

האבחון המוקדם של סרטן השד, בשלבים הראשוניים של המחלה, מעלה משמעותית את סיכויי הריפוי ממנה. לכן, חשוב לנשים לדעת כיצד לזהות את סממני המחלה באמצעות בדיקה עצמית ולפנות לרופא בהקדם האפשרי אם הן חשות במשהו חשוד. כמו כן, מומלץ להגיע לבדיקות תקופתיות לצורך מעקב אחר תקינות רקמות השד ואבחון מוקדם של ממצאים חריגים אם ישנם, הדבר רלוונטי במיוחד עבור נשים המשתייכות לקבוצת סיכון לתחלואה בסרטן השד.

 

למי מומלץ לבצע בדיקות שד תקופתיות?

מומלץ לכל אישה מגיל 25 ומעלה לבצע בדיקות שד תקופתיות, לרבות בדיקה עצמית של השדיים אחת לחודש, בדיקה רפואית של השדיים אחת לשנה אצל כירורג שד, ובדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים החל מגיל 50. לנשים עם היסטוריה משפחתית של סרטן השד אצל קרובות משפחה בדרגת קרבה ראשונה, תתבצע הממוגרפיה החל מגיל 40.

 

אחריות הרופאים המטפלים בנשים בעלות סיכון מוגבר לסרטן השד

רופאים המטפלים בנשים עם גורמי סיכון מוגברים להופעת סרטן השד, מצופים להפנותן לביצוע הבדיקות התקופתיות הרלוונטיות. הדבר נהוג בקרב נשים המשתייכות לקבוצות הסיכון הבאות:

  • היסטוריה משפחתית של סרטן שד
  • נשים שקיבלו את הווסת בגיל מוקדם (לפני גיל 12)
  • נשים שנכנסו לגיל המעבר בשלב מאוחר (אחרי גיל 55)
  • נשים שלא ילדו מעולם
  • נשים שעברו טיפול הורמונלי לאחר גיל המעבר

נשים הנדרשות לבצע בדיקות שד בתדירות גבוהה יותר הן אלו שאובחנו כבעלות סיכון גבוה לתחלואה בסרטן שד, כגון:

  • נשאיות של מוטציה גנטית, כגון BRCA1 או BRCA2
  • בעלות היסטוריה אישית של סרטן שד או סרטן שחלות

נשים אלו צריכות להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי תוכנית בדיקות שד מותאמת אישית.

בדיקות שד תקופתיות יכולות לסייע באיתור מוקדם של סרטן שד, כאשר הסיכויים לריפוי גבוהים יותר. אולם כאשר הצורך בכך אינו מובא לידיעת המטופלת בידי רופא הנשים, רופא המשפחה או כירורג השד שלה, יש מקום לבחון את סוגיית הרשלנות הרפואית, במידה והאישה לקתה במחלה.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון סרטן השד ובמה היא מתבטאת?

רשלנות רפואית באבחון סרטן בכלל, וסרטן השד בפרט, מתרחשת כאשר הרופא המטפל לא פעל ברמת מיומנות ו/או מידת זהירות סבירות, וכתוצאה מכך התעכב האבחון של המחלה.

 

אילו סוגי טעויות באבחון סרטן השד נחשבות לרשלנות רפואית?

טעויות באבחון סרטן השד הנחשבות לרשלנות רפואית כוללות, בין היתר:

  • אי ביצוע בדיקה גופנית של השדיים, גם לאחר שהאישה הלינה על ממצא חשוד.
  • אי ביצוע בדיקת ממוגרפיה או אולטראסאונד, גם לאחר שהבדיקה הגופנית העלתה חשד לסרטן.
  • ניתוח פתולוגי שגוי של ביופסיה.
  • אי ביצוע מעקב רפואי סדיר לאישה עם גורמי סיכון ידועים להופעת סרטן השד.
  • ועוד

 

מה תקופת ההתיישנות החלה על תביעות רשלנות רפואית בגין איחור באבחון סרטן שד?

בישראל, תקופת ההתיישנות החלה על תביעות רשלנות רפואית המוגשות בגין טעויות באבחון סרטן השד, היא שבע שנים מיום קרות הנזק. אולם במקרים של איחור באבחון סרטן שד, מירוץ ההתיישנות יחל החל מיום האבחון המאוחר.

 

כמה פיצויים ניתן לקבל בתביעת נזיקין על איחור באבחון סרטן שד?

היקף הפיצויים בתביעת נזיקין על איחור באבחון סרטן שד נקבע בהתאם לנזקים שנגרמו למטופלת כתוצאה מהאיחור באבחון. הנזקים הנפוצים כוללים:

  • פיצוי בגין נזקים גופניים: פיצוי כספי בגין טיפולים רפואיים, נכות, כאב וסבל.
  • פיצוי בגין נזקים נפשיים: מתח, חרדה, דיכאון.
  • פיצויים על הוצאות רפואיות: פיצויים בגין ההוצאות על טיפולים רפואיים, הוצאות על עזרי ושירותי סיעוד, הוצאות על תרופות, או ציוד רפואי שנדרשו לחולה בעקבות הכשל האבחוני, וכיוצא באלו.
  • פיצוי על הפסדי שכר ופגיעה בכושר העבודה: אובדן ימי עבודה והכנסה ועוד.

במקרים חמורים, בהם האיחור באבחון גרם למוות, משפחת המנוחה רשאית לתבוע גם פיצויים בגין קיצור תוחלת החיים של המטופלת. תפקידו של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בירושלים למשל, הוא לבחון את המקרה ולתבוע בשם הלקוחה את מירב הפיצויים בשל העוול הרפואי שנגרם לה.

איחור באבחון סרטן שד
איחור באבחון סרטן שד

 

רשלנות רפואית במקרים של סרטן השד – התייעצי עם עו"ד

איחור באבחון סרטן השד עלול להוביל לתוצאות הרות גורל עבור נפגעי המחלה ובני משפחתם. לכן חשוב לדעת, כי במקרים של איחור באבחון סרטן שד בשל רשלנות רפואית, ניתן להגיש תביעת פיצויים. אם אתם סבורים שאירע מחדל רפואי שבגינו מחלתכם או מחלת יקיריכם לא אובחנה בזמן, פנו עוד היום למשרד עו"ד שטובר טולדנו – מומחים ברשלנות רפואית, לצורך ייעוץ ראשוני ללא התחייבות.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות באבחון שבץ מוחי
רשלנות באבחון שבץ מוחי
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות רפואית במעקב אחרי בדיקות
רשלנות באבחון התקף לב
רשלנות באבחון התקף לב
טעות במתן תרופה
טעות במתן תרופה
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.