לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה מתייחסת לנזק אשר נגרם לאם או לילוד במהלך הלידה עצמה ושמקורו בטיפול לקוי של הצוות הרפואי. רשלנות רפואית בלידה יכולה לחול בדמות אבחון שגוי או מאוחר של בעיות וסיבוכים תוך כדי הלידה. או למשל, מהלך לידה לקוי מצד הצוות הרפואי ועוד.

חשוב להבחין, כי לא כל פגיעה בתינוק תחשב בחוק כהתרשלות רפואית בלידה. ישנם לא מעט מקרים של פגיעות קלות שכיחות במהלך לידה, אשר אינן מהוות פגיעה משמעותית בעלת נזק מתמשך או בלתי הפיך לילוד.

 

מקרים של רשלנות רפואית במהלך הלידה

ישנם מקרים רבים בהם הלידה מסתבכת ונוצרים מצבים מסוכנים לאם ולעובר. במצבים שכאלה יש פרוטוקלים של התנהלות הצוות הרפואי, אך לעתים בשל הלחץ, נעשות שגיאות. נכון שמדובר לרוב בתום לב אך עדיין, שגיאות וטיפול לקוי בסיבוכי לידה שונים עלולים לגרום לנזק לאם ולעובר.

  • מצבים נפוצים של  סיבוכי לידה בהם חלה רשלנות רפואית הם:
  • לידה במשקל גבוה של יילוד, 4.5 ק"ג ומעלה, ללא ביצוע ניתוח קיסרי.
  • עובר במצב מצוקה – אשר לא אובחן בזמן.
  • לידות מכשירניות, לידת ואקום / לידת מלקחיים, אשר הסבו נזק לתינוק עקב אי עמידה בהנחיות לידה מכשירנית.
  • נזק מוחי ליילוד או פגיעה עצבית ליילוד.
  • מהלך לידה ללא רופא מומחה.
  • סיבוכי אספיקציה שלא טופלו כראוי ועוד.

חשוב להדגיש כי אחוז גדול מכלל תביעות הרשלנות הרפואית המוגשות בישראל, הינן במסגרת רשלנות רפואית בלידה. בתביעות אלה לרוב, הפיצוי הכספי הינו הגדול ביותר מבין כלל תיקי הרשלנות הרפואית.

 

חשיבות התיעוד בהריון ובלידה

פעמים רבות, תביעות רשלנות רפואית בלידה נובעות עוד מתקופת ההיריון ובכללם מקרי "הריון בסיכון גבוה" (הפלות קודמות, לידות מוקדמות, מחלות אם גנטיות וכרוניות, סוכרת הריונית וכיו"ב). סכנות אלו ואחרות ניתנות לאבחון במהלך ההיריון, להתריע אודותם להורים ולנהל הריון ולידה בזהירות יתרה. אחרת הסיכוי גובר למקרי סיבוך חמור.

אם לא נמסר להורים מלוא המידע הרפואי אודות העובר, עלולה להתרחש "הולדה בעוולה". מצב בו לא יכלו ההורים לשקול את האופציה להפסקת ההיריון ומניעת הבאת ילד בעל מום. רשלנות הצוות הרפואי הביאה לכך, שעתידו העגום של הילד נכפה עליו ועל הוריו ללא ידיעתם בזמן הנכון.

לפיכך, חשוב להדגיש את חשיבות התיעוד הרפואי במהלך כל ההיריון,בלידה עצמה ולאחריה, אשר יוכיחו במידת הצורך, את קיומה של ההתרשלות הרפואית. מדיניות החוק בישראל פוסקת, כי להורים שמורה הזכות לתבוע רשלנות רפואית עקב דיסאינפורמציה בשלב ההיריון ובמהלך הלידה עצמה, שהניבה בעיות בלידה ופגיעה קשה בתינוק.

 

פיצויי רשלנות רפואית בלידה

כאמור לעיל, בתיקי רשלנות רפואית בלידה ובהריון נפסק הפיצוי הכספי הגבוה ביותר להורים ולתינוק (מיליוני שקלים). פיצוי כספי, גבוה ככל שיהיה, לעולם לא יוכל לתקן את אשר נעשה, אך יוכל לסייע רבות במהלך החיים הקשים הצפויים לילד ולהוריו. תביעות רשלנות רפואית בעקבות סיבוכי לידה לוקחות בחשבון את ההוצאות הכלכליות העתידיות, אשר יידרשו עד סוף חייו של הילד שנפגע.

הרישום הרפואי ותיעוד כל הפעולות שבוצעו בשלב טרום לידה, במהלכה ואחריה הינם חשובים במיוחד. היעדר רישום נאות מעביר את נטל האחריות אל הנתבעים להוכיח כי לא התרשלו.

 

עורך דין רשלנות רפואית בלידה

משרדם של עוה"ד שטובר וטולדנו הינו בעל וותק וניסיון עשירים ומגוונים בתחום מקרי הרשלנות הרפואית בלידה. אנו מעניקים ליווי משפטי וייעוץ מקצועי באופן הרגיש והקשוב ביותר, תוך חתירה למצות את הדין עם האחראים לרשלנות הרפואית. משימתנו היא להשיג את הטוב ביותר עבורכם, מתוך תחושת אחריות כבדה על הכתפיים.

אנו מקווים שהבנתם את החשיבות של ליווי עורך דין מומחה ברשלנות רפואית בלידה בתביעות שכאלה. אם גם אתם או מישהו קרוב אליכם חווה מקרה של רשלנות רפואית בלידה וטיפול לוקה בחסר, אל תהססו. התקשרו עוד היום ונשמח לסייע גם לכם.

לשיתוף לחצו
שאלות ותשובות
רשלנות רפואית עלולה להוביל לסיבוכים שונים כגון פציעות לידה, זיהומים אימהיים, צירים מוקדמים, לידות מת ונכויות ארוכות טווח הן לאם והן לתינוק.
אם אתה חושד ברשלנות רפואית, חשוב להתייעץ עם ספק שירותי בריאות אחר לקבלת חוות דעת שנייה. אתה יכול גם לשקול לפנות לייעוץ משפטי מטעם מומחה לרשלנות רפואית כדי להבין את האפשרויות שלך.
לא בהכרח. תוצאות לא נעימות יכולות להתרחש אפילו עם טיפול רפואי תקין. עם זאת, אם הפעולות או המחדלים של הצוות הרפואי חרגו מהסטנדרטים המקובלים, הם עלולים לשאת באחריות.
דוגמאות כוללות שימוש לא נכון במלקחיים או במחלצי ואקום, אי ביצוע ניתוח קיסרי בזמן בעת ​​הצורך, מתן תרופות שגויות וניטור לא הולם של הסימנים החיוניים של התינוק במהלך הצירים.

מידע נוסף בנושא רשלנות רפואית בלידה

קרעים בלידה
זירוז לידה
סוגי לידות
סוגי לידות ומקרים של רשלנות רפואית
היפרדות שליה בלידה
היפרדות שליה בלידה – רשלנות רפואית
אספיקציה או תשניק סב לידתי עקב רשלנות רפואית בלידה
פרע כתפיים או דיסטוציה בלידה
פרע כתפיים או דיסטוציה בלידה
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.