לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים היא תופעה חמורה ומטרידה שעלולה להוביל לפגיעה קשה בבריאותם ואיכות חייהם של מטופלים הזקוקים להליך מציל חיים זה. במאמר שלפניכם נסקור לעומק את הנושא, נבחן באילו אופנים עלולה להתבטא רשלנות בהקשר של ניתוחי מעקפים, ונדון בצעדים שניתן לנקוט במקרה של פגיעה עקב מחדלים רפואיים מסוג זה.

מהי רשלנות רפואית בניתוח מעקפים?

ניתוח מעקפים הוא הליך כירורגי מורכב שנועד לטפל בחסימות או היצרויות בעורקים הכליליים המספקים דם ללב. ההליך כרוך ביצירת מעקפים עוקפים לעורקים הפגומים, באמצעות שתלים הנלקחים מגופו של המטופל, לרוב מהרגליים או מבית החזה. מטרת הניתוח היא ליצור נתיבים חלופיים לזרימת הדם אל הלב, ובכך לשפר את אספקת החמצן לשריר הלב ולמנוע תופעות כמו התקפי לב.

כיצד מצופה הצוות הרפואי למנוע מקרים של רשלנות רפואית בניתוח מעקפים?

למרות שמדובר בהליך מציל חיים חשוב, ניתוחי מעקפים הם מורכבים מאוד ועלולים לכלול סיכונים וסיבוכים. לכן, חשוב מאוד שכל הצוות הרפואי המטפל, החל מרופאי המשפחה והקרדיולוגים ועד למנתחים ואנשי צוות חדר הניתוח, יפעל ברמה המקצועית הגבוהה ביותר ויספק טיפול זהיר ואחראי לכל אורך התהליך. כאשר מתרחשת סטייה מסטנדרט הטיפול הנדרש וחריגה מחובת הזהירות כלפי המטופל, הדבר עלול להוות רשלנות רפואית ולגרום נזק משמעותי למטופל.

באילו אופנים עלולה להתבטא רשלנות רפואית בניתוח מעקפים?

רשלנות רפואית סביב ניתוח מעקפים יכולה להתבטא בשלבים שונים לפני הניתוח, במהלכו ואחריו:

  • בשלב הטרוםניתוחי, רשלנות עלולה לכלול, למשל, איביצוע מעקב נאות אחר מצבו של חולה הלב, דבר שעלול להוביל לכך שהצורך בניתוח לא יזוהה בזמן. כמו כן, אי הפניה לניתוח חרף תסמינים המצביעים על הצורך בו, או בחירה בניתוח מעקפים כשקיימת חלופה מתאימה יותר, עלולים להוות רשלנות. גם אי קבלת הסכמה מדעת מהמטופל לניתוח או אי הכנתו כראוי להליך, הן התנהלויות בעייתיות.

  • בשלב הניתוח עצמו, רשלנות עלולה להתבטא, בין היתר, במתן מינונים שגויים של חומרי הרדמה, באי מעקב נאות אחר המטופל המורדם, בהזנחת נשימתו, בהפעלה לא תקינה של מכונת לבריאה לעקיפה זמנית של פעולת הלב, או בטעויות כירורגיות בשימוש בכלים ובמהלך ההליך.

  • בשלב שלאחר הניתוח, רשלנות יכולה לכלול אי זיהוי וטיפול בזמן בסיבוכים הקשורים לניתוח, או בטעויות במתן תרופות כמו נוגדי קרישה במינונים לא מתאימים.

חשוב לציין שעצם העובדה שהיו קשיים או תוצאות לא רצויות בניתוח המעקפים, אינה מעידה בהכרח על רשלנות. ניתוחים כאלה הם כאמור מסובכים ומלווים בסיכונים שלא תמיד ניתן למנוע לגמרי. עם זאת, כאשר חלה סטייה ברורה מהתנהלות רפואית ראויה ומסטנדרט הטיפול הנדרש, ובעקבותיה נגרם למטופל נזק מדובר ברשלנות רפואית לכל דבר.

מה ההשלכות האפשריות של רשלנות רפואית בניתוח מעקפים?

רשלנות רפואית בניתוחי מעקפים עלולה להוביל לסיבוכים קשים, צורך בניתוחים נוספים, נכות, פגיעה באיכות החיים ובכושר ההשתכרות, ואף לתמותה של מנותחים. השלכות הרסניות אלו מחייבות הקפדה יתרה על סטנדרט הטיפול הגבוה ביותר בכל שלבי הטיפול בחולה הלב, ונקיטת צעדים משפטיים נגד הגורמים הרפואיים הנחשדים כאחראים למחדל, במקרי רשלנות רפואית, לשם מיצוי הדין ופיצוי הניזוקים.

איך ניתן להוכיח את התרחשותה של רשלנות רפואית בניתוח מעקפים?

כדי להוכיח רשלנות רפואית בניתוח מעקפים נדרש להראות את הדברים הבאים:

  • התקיימו יחסי מטפלמטופל בין הגורם הרפואי לתובע.

  • הגורם הרפואי הפר את חובת הזהירות כלפי המטופל וסטה מסטנדרט הטיפול שרופא סביר היה נוקט בנסיבות דומות.

  • אותה חריגה מחובת הזהירות גרמה בפועל נזק למטופל, כמו פגיעה בבריאות, צורך בטיפולים נוספים, סבל, אובדן הכנסה וכו'.

  • קיים קשר סיבתי ברור בין ההתרשלות הרפואית לבין הנזקים שנגרמו לתובע.

בסיכום הדברים, מקרים של רשלנות בניתוחי מעקפים עלולים להיות הרסניים עבור המטופלים ומשפחותיהם, להוביל לתחלואה ואף לתמותה, לסבל רב וגם לנזקים כלכליים כבדים. על כן, חשוב לברר היטב כל מקרה של חשד לרשלנות רפואית מסוג זה.

הצעדים שניתן לנקוט במקרה של חשד לפגיעה עקב רשלנות רפואית בניתוח מעקפים

התייעצות עם עורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית, שיכול לבחון את נסיבות המקרה, לקבוע אם אכן מתקיימים יסודות עילת התביעה, ובמידת הצורך לסייע בהגשת תביעה מנומקת ומבוססת, יכולה לסייע רבות במיצוי זכויות המטופל ובקבלת פיצוי הולם על הנזקים שנגרמו לו. בהקשר זה, חשוב לאסוף ולתעד את כל הראיות הרפואיות והאחרות הקשורות למקרה, וכן לגבות את התביעה בחוות דעת רפואיות מומחים.

אין ספק כי רשלנות רפואית בניתוחים מורכבים כמו ניתוחי מעקפים היא תופעה חמורה שעלולה לפגוע קשות באיכות החיים ולעיתים אף בחיים עצמם. לכן, מוטלת חובה כבדה על כל הגורמים הרפואיים לספק בהקשר זה טיפול מסור, זהיר ומקצועי לאורך כל הדרך. במקביל, חולים ובני משפחותיהם שנפגעו מרשלנות כזו, ראוי שיפעלו למיצוי זכויותיהם ולקבלת הפיצוי המגיע להם על הסבל והנזקים שנגרמו.

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים סיכום

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים היא תופעה מדאיגה ובעלת השלכות הרסניות על החולים ומשפחותיהם. חובתם של כל הגורמים הרפואיים המעורבים בטיפול, החל מרופאי המשפחה ועד לצוות חדר הניתוח, לספק טיפול אחראי, מסור ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר, תוך הקפדה על סטנדרט הזהירות המחמיר כנדרש. כאשר נגרם נזק למטופל עקב סטייה מחובות אלו וחריגה מפרוטוקול הטיפול התקין, מדובר ברשלנות רפואית המזכה בפיצוי.

אם אתם או יקיריכם נפגעתם ממקרה כזה של התרשלות בניתוח מעקפים, אל תהססו ליצור קשר עם משרד עו"ד שטובר טולדנו, המתמחה בטיפול בתביעות מסוג זה. אנו נשמח לעמוד לרשותכם, לבחון את נסיבות המקרה שלכם, ולסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם במטרה להקל על הסבל והנזקים הכבדים שחוויתם.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
Picture of עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח גב
רשלנות רפואית בניתוח גב
רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח
רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.