לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות רפואית בניתוח

ניתוח הוא הליך רפואי מורכב שנועד לרפא, לשפר או להקל על מצב רפואי שאדם סובל ממנו. אולם לצערנו, לעיתים ניתוחים גורמים לנזקים בלתי צפויים כתוצאה מכשלים רפואיים המתרחשים לקראתם, במהלכם או לאחריהם. במקרים אלה, תחושת התקווה שהייתה כרוכה בניתוח מתחלפת באכזבה, תסכול וכאב – הן פיזי והן רגשי. במאמר זה נתמקד בהתמודדות האפשרית עם מקרי רשלנות רפואית בניתוח במישור המשפטי, לצורך השגת פיצוי נאות לנפגעי מחדלים רפואיים קשים אלו.

מה מוגדר כרשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות רפואית מוגדרת כהתנהלות של איש צוות רפואי שאינה עומדת בסטנדרט הטיפול הסביר המקובל, וגורמת כתוצאה מכך נזק למטופל. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל שלב בתהליך הניתוחי, לרבות לפני, במהלך ואחרי ניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח היא נושא מורכב ורגיש, בעל השלכות משמעותיות על בריאותם ואיכות חייהם של מטופלים, ועל כן חשוב לדעת אילו סעדים ותרופות משפטיות זמינים לנפגעי מקרים אלו.

במה עשויה להתבטא רשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות רפואית בניתוח יכולה להתבטא בשורה ארוכה של מחדלים, שביניהם:

אי קבלת הסכמה מדעת

ביצוע ניתוח ללא הסכמה מדעת של המטופל, תוך אי מתן מידע מלא ומפורט לגבי הסיכונים והסיכויים הכרוכים בפרוצדורה.

ביצוע הניתוח באופן שגוי

טעויות טכניות במהלך הניתוח, כגון פגיעה באיברים בריאים או ביצוע פעולה לא נכונה, לרבות הותרת אביזר ניתוחי בגוף המנותח, עלולות להסב נזקים ניכרים לבריאותו.

אי מעקב רפואי נאות לאחר הניתוח

אי זיהוי סיבוכים בזמן או התרשלות בטיפול בהם.

אי גילוי מחלות או פציעות

אי אבחון נכון של בעיה רפואית במהלך הניתוח, כתוצאה מקריאה שגויה של תוצאות בדיקות או חוסר תשומת לב.

שימוש בציוד רפואי פגום

שימוש בציוד רפואי שאינו תקין, כתוצאה מחוסר תחזוקה או חוסר זהירות.

בכל המקרים הללו, רשלנות רפואית בניתוח יכולה להוביל להשלכות קשות, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית, עבור המנותח.

דוגמאות למקרי רשלנות רפואית בניתוחים

מקרי רשלנות רפואית עלולים למרבה הצער, להתרחש במסגרת ניתוחים מסוגים שונים, למשל:

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הינו הליך כירורגי נפוץ, שמטרתו להוציא את התינוק מהרחם דרך חתך בבטן וברחם. למרבה הצער, במקרים מסוימים, ניתוח זה עלול להוביל לנזקים משמעותיים לאם וליילוד כאחד, כתוצאה מרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוחי ילדים ותינוקות

ניתוחים בילדים ותינוקות הם פרוצדורות רפואיות מורכבות ורגישות, הדורשות מיומנות ומומחיות גבוהה מצד הצוות הרפואי. למרבה הצער, במקרים מסוימים, ניתוחים אלה עלולים להוביל לרשלנות רפואית בילדים, כלומר לנזקים משמעותיים לתינוק או לילד ולהקים עילת תביעה לו ולהוריו.

רשלנות רפואית בניתוח לב

ניתוח לב הוא הליך מורכב הכרוך בסיכונים לא מבוטלים, שמטרתו לטפל במגוון בעיות בלב. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בשלבים שונים של תהליך ניתוח הלב, החל מהאבחון ועד למעקב לאחר הניתוח.
למרבה הצער, במקרים מסוימים, ניתוחים אלה עלולים להוביל לנזקים משמעותיים ואף למוות, כתוצאה מרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח גב

ניתוח גב הוא הליך רפואי רגיש מאוד, שמטרתו לטפל במגוון בעיות בעמוד השדרה. למרבה הצער, במקרים מסוימים, ניתוחים אלה עלולים להוביל לנזקים משמעותיים אם הצוות הרפואי אינו עומד בסטנדרטים המקצועיים הרלוונטיים ובחובת הזהירות המצופה ממנו.

רשלנות רפואית בניתוח עיניים

ניתוחי עיניים הפכו לנפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, הן לצורך טיפול בבעיות ראייה והן לצורך מטרות אסתטיות. למרבה הצער, במקרים מסוימים, ניתוחים אלה עלולים להוביל לנזקים משמעותיים למנותח אם התרחשו מחדלים רפואיים במסגרתם.

בכל המקרים הלל ומקרים נוספים בהם עולה חשד למחדל רפואי בניתוח, הנפגע זכאי לפנות לבית המשפט ולתבוע פיצויים מהגורמים הרפואיים האחראיים לנזקיו. 

מהם הסעדים המשפטיים הזמינים לאדם בישראל שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח?

הסעדים המשפטיים הזמינים לנפגעי רשלנות רפואית בניתוחים, כוללים:

  • פיצויים כספיים: פיצויים בגין נזק ממוני (כגון הוצאות רפואיות, אובדן השתכרות וכדומה) ופיצויים בגין נזק בלתי ממוני (כגון כאב וסבל, פגיעה באיכות החיים וכדומה).
  • סעדים נוספים: צווי עשה (כגון חיוב הצוות הרפואי לבצע טיפול רפואי ספציפי), צו מניעה (כגון איסור על הצוות הרפואי לבצע פעולה מסוימת) והכרזה על נכות (המקנה זכאות לקצבה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי).

אולם חשוב לדעת שהוכחת רשלנות רפואית בניתוח היא משימה מורכבת הדורשת ידע משפטי ורפואי ענף, ולכן הסיוע המשפטי המקצועי הוא חיוני.

כיצד מוכיחים את עילת התביעה בתביעות רשלנות רפואית בניתוח?

לצורך הוכחת עילת התביעה, יש לאסוף ראיות שונות, כגון תיעוד רפואי, עדויות וחוות דעת של מומחים רפואיים רלוונטיים. לאחר מכן, יש להוכיח את יסודות העוולה לרבות הפרת חובת הזהירות מצד הגורמים הרפואיים הנתבעים כלפי המטופל התובע, אי עמידה במבחן "הרופא הסביר", קיומו של נזק לתובע וקשר סיבתי בין הרשלנות לנזק. עורך דין מנוסה בתיקי רשלנות רפואית בניתוחים יכול לסייע בכל אלו ובקישור התובע לרופאים מומחים רלוונטיים שיוכלו לספק חוות דעת משפטיות שיתמכו בטענות התביעה בבית המשפט.

מה סכום הפיצוי שניתן לקבל על רשלנות רפואית בניתוח בישראל?

סכום הפיצוי שניתן לקבל בגין רשלנות רפואית בניתוח בארץ, נע בין מאות אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים – סכום המשתנה בהתאם לנסיבות המקרה ואינו מוגדר מראש. אולם כדאי להכיר את מגוון הגורמים המשפיעים על גובה הפיצויים, לרבות: חומרת הפגיעה, גיל הנפגע, אובדן יכולת ההשתכרות שנגרמה לנפגע וקיומם של ראשי נזק ממוניים לצד ראשי נזק בלתי ממוניים, העשויים לזכות את הנפגע בתוספת פיצוי כספי.

מה חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח?

הסיוע המשפטי חשוב מאוד מכיוון שהליך הגשת תביעה מורכב ודורש ידע מקצועי רב. עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית יסייע לתובעים במגוון היבטים ובכלל זה:

  1. בהבנת תחולת החוק והפסיקה על המקרה הספציפי שלהם.
  2. איסוף הראיות.
  3. הכנת כתב תביעה מפורט ומקצועי.
  4. ייצוג התובע בבית המשפט.
  5. ניהול משא ומתן עם הצד הנתבע / הצדדים הנתבעים.
  6. במקרים מסוימים – גיבוש הסכם פשרה עם הנתבעים.

בכל ההיבטים הללו והיבטים נוספים הקשורים בתביעה, הליווי של עורך הדין יגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של התובע.

לסיכום – נפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח? יש מה לעשות!

רשלנות רפואית בניתוח היא נושא מורכב ורגיש. הוכחת רשלנות זו דורשת ידע משפטי ורפואי מקצועי, איסוף ראיות ומומחיות משפטית ורפואית כאחד. סכום הפיצוי בתיקים אלו משתנה בהתאם לנסיבות המקרה ומושפע מגורמים כמו חומרת הפגיעה, גיל הנפגע ואובדן יכולת ההשתכרות בעקבות הנזק. בכל מקרה, הסיוע של עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, חיוני להצלחת התביעה ומקסום היקף הפיצוי לתובע. עורך דין יסייע לכם לאורך כל התהליך, החל משלב איסוף הראיות הנחוצות לביסוס עילת התביעה דרך ייצוג בבית המשפט בהליך התביעה עצמו ועד השגת הפיצויים המגיעים לכם בפועל.

משרד עו"ד שטובר טולדנו מתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית בניתוחים. צוות המשרד בעל ניסיון רב וידע מקצועי נרחב בדיני נזיקין, ויכול לסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם על פי חוק.

לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות, צרו קשר עוד היום.

לשיתוף לחצו
שאלות ותשובות
לא. לא כל מקרה של נזק לאחר ניתוח מהווה רשלנות רפואית. ייתכנו מקרים בהם הנזק נגרם מסיבות שאינן בשליטת הצוות הרפואי, כגון סיבוכים בלתי צפויים. לכן כדאי להתייעץ עם עו"ד רשלנות רפואית לפני שמגישים תביעה.
הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח היא הליך מורכב ודורש ידע משפטי ורפואי מקצועי. הליווי של עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית הוא קריטי להצלחת תביעה. עורך דין יסייע לכם להבין את זכויותיכם, לאסוף את הראיות הדרושות, להכין את כתב התביעה ולייצג אתכם בבית המשפט בצורה מקצועית ויעילה.
הוכחת רשלנות רפואית בניתוח היא משימה מורכבת הדורשת ידע משפטי ורפואי מקצועי. לצורך כך, יש לאסוף ראיות, כגון תיעוד רפואי, עדויות וחוות דעת ממומחים רפואיים. לאחר מכן, יש להוכיח את יסודות העוולה לרבות הפרת חובת הזהירות, נזק לתובע וקשר סיבתי בין הרשלנות לנזק.
חוות הדעת מסייעת להוכיח את יסודות העוולה של רשלנות רפואית, כגון סטייה מסטנדרט הטיפול המקובל וקשר סיבתי בין הרשלנות לנזק. לכן חוות דעת מקצועית של מומחה יכולה להוות גורם מכריע בהצלחת התביעה.

מידע נוסף בנושא רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
רשלנות רפואית בניתוח עמוד שדרה
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח גב
רשלנות רפואית בניתוח גב
רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח
רשלנות רפואית בניתוח לב פתוח
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.