לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

לוקמיה, סרטן הדם הממאיר, דורשת אבחון מהיר ומדויק כדי שניתן יהיה להציל את חייהם של האנשים הלוקים בה. עם זאת, רשלנות רפואית באבחון לוקמיה עדיין מתרחשת לעתים קרובות מדי, כאשר רופאים מפספסים סימנים מחשידים, מפרשים תסמינים בצורה שגויה או נמנעים מביצוע בדיקות חיוניות לאבחון המחלה. התוצאות של מחדלים אלו הן הרסניות עבור החולים ומשפחותיהם, הנאלצים להתמודד עם השלכות כואבות וארוכות טווח. בסקירה הבאה נדון בנושא כאוב זה בהרחבה ונסביר על האפשרות להגשת תביעת פיצויים בנסיבות אלו.

חשיבות האבחון המוקדם של לוקמיה

לוקמיה, הידועה גם בשם סרטן הדם, היא מחלה ממארת קשה שמתפתחת כתוצאה מייצור בלתי תקין של תאי דם לבנים במח העצם. גילוי המחלה בשלביה המוקדמים ביותר הוא קריטי לסיכויי ההחלמה של החולים, שכן ככל שהאבחון מתעכב יותר, כך סיכויי ההישרדות יורדים. למרבה הצער, מקרים של רשלנות רפואית באבחון לוקמיה אינם נדירים, וגובים מחיר כבד מהחולים ומשפחותיהם.

ההשלכות ההרסניות של רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

הנזקים הנגרמים למטופלים כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון סרטן באופן כללי ולוקמיה בפרט, הם קשים ורבים.
הנזק הטרגי ביותר הוא כמובן אובדן סיכויי ההחלמה מהמחלה, שלעתים משמעותו אובדן החיים עצמם. אך גם כשהחולים שורדים, הם עשויים לסבול מנזקים בלתי הפיכים לאיברים רבים בגוף, מוגבלות פיזית, ירידה באיכות החיים, אובדן כושר עבודה, סבל נפשי קשה ועוד. כל אלו מצדיקים הגשת תביעות משפטיות נגד המוסדות והרופאים האחראים למחדלים כאלו.

סימנים מחשידים ללוקמיה שאסור להתעלם מהם

הסימפטומים האופייניים של לוקמיה עשויים לכלול עייפות מוגברת, חיוורון, דימומים וחבורות ללא סיבה נראית לעין, כאבים בעצמות, זיהומים חוזרים, הגדלת בלוטות הלימפה, הכבד או הטחול, ירידה במשקל ללא סיבה ועוד. למרות שתסמינים אלו דומים לאלו של מחלות אחרות, רופאים מצופים לשקול את האפשרות של לוקמיה בכל מקרה של שילוב תסמינים מסוג זה שנמשכים לאורך זמן. רשלנות רפואית עלולה להתרחש כאשר רופאים מתעלמים מתלונות החולה, או מפרשים אותן כסימפטומים של מחלה שפירה אחרת מבלי לערוך בירור מקיף.

הבדיקות הנדרשות לאבחון מדויק של לוקמיה

האבחון המדויק של לוקמיה מצריך סדרה של בדיקות, ביניהן ספירת דם מלאה, בדיקת מח עצם, בדיקות ציטוגנטיות ועוד. אי ביצוע הבדיקות הנדרשות, שיבוש בהליך הדגימה או טעות בפענוח התוצאות, כולן עלולות להוביל לעיכוב מסוכן באבחון. כשלים אלו נחשבים למקרים מובהקים של רשלנות רפואית, שכן הם סותרים את הפרוטוקולים המקובלים ופוגעים באופן חמור בסיכויי ההחלמה של המטופל.

חשיבות האבחנה המבדלת של תת סוג הלוקמיה

גם כשהאבחנה של לוקמיה כבר נקבעה, הטיפול במחלה מחייב אבחנה מדויקת של סוג הלוקמיה הספציפי. עיכובים ואי דיוקים בקביעה זו עלולים לגרום לבחירה בפרוטוקול טיפולי לא מתאים, ולפגיעה נוספת בסיכויי ההחלמה. טעויות כאלה עלולות לנבוע ממגוון גורמים, החל מאי ביצוע הבדיקות הנדרשות, וכלה בפרשנות לא נכונה של הממצאים על ידי הרופאים.

חשיבות ההיוועצות המשפטית במקרים של רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

על מנת לפעול למימוש הזכויות המגיעות לנפגעים מרשלנות רפואית מסוג זה, חשוב להיוועץ בהקדם האפשרי בעורך דין המתמחה בנזיקין רפואיים ובעל ניסיון ספציפי בתביעות רשלנות רפואית על רקע אבחון לקוי של מחלות אונקולוגיות. תפקידו של עורך הדין יהיה לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לבחון אותם בעין מקצועית, ולהעריך האם אכן מדובר במקרה של רשלנות שבו התנהלות הצוות הרפואי לא הייתה תקינה. במידת הצורך, יסתייע עורך הדין גם בחוות דעת של מומחים בתחום ההמטולוגיה והאונקולוגיה כדי לבסס את הטענות המשפטיות.

הגשת תביעת הפיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

ברגע שמתגבשת תמונה המצביעה על כשלים ומחדלים מצד הצוות הרפואי, יש לאמוד ולכמת את הנזקים הפיזיים, הנפשיים והכלכליים שנגרמו למטופלים ובני משפחותיהם, ולהגיש תביעת פיצויים בהיקף המתאים בבית המשפט.

סכומי הפיצויים בתביעות אלו עשויים להגיע למאות אלפי שקלים ואף למיליוני שקלים במקרים חמורים במיוחד. יחד עם זאת, חשוב להבין כי מדובר במאבק משפטי מורכב וקשה, הן מבחינה ראייתית והן מבחינה נפשית עבור התובעים, ולכן נדרשת עבודה יסודית ומסורה מצד עורכי הדין.

מה חשיבותה של חוות דעת רפואית מאונקולוג מומחה בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון לוקמיה?

חוות דעת רפואית מאונקולוג מומחה היא בעלת חשיבות מכרעת בתהליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון לוקמיה. האונקולוג המומחה יכול לבחון את תיקו הרפואי של התובע ולהעריך האם אכן התרחשו כשלים או מחדלים באבחון המחלה. הוא יבדוק האם הרופאים פעלו על פי הפרוטוקולים המקובלים, האם בוצעו כל הבדיקות הנדרשות, והאם פרשנות הממצאים הייתה סבירה בהתאם לידע הרפואי העדכני. חוות דעתו יכולה לסייע בהוכחת הקשר בין הרשלנות הרפואית לבין הנזקים שנגרמו לתובע. בית המשפט נוטה לייחס חשיבות רבה לעדויות מומחים בתחומם.

לכן חוות דעת מנומקת ומפורטת מאונקולוג בעל שם עשויה לחזק משמעותית את עמדת התובע ולשכנע את השופטים בצדקת טענותיו. במקרים מסוימים, האונקולוג יוכל גם לסייע בהערכת היקף הנזקים שנגרמו כתוצאה מהרשלנות הרפואית, למשל על ידי חיזוי השפעת העיכוב באבחון על תוחלת החיים של החולה או על סיכויי ההחלמה שלו.

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה
רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה היא תופעה טרגית בעלת השלכות הרסניות על חייהם של החולים ובני משפחותיהם. מקרים אלו של כשל באבחון המחלה הקטלנית, מהווים הפרה בוטה של החובות המקצועיות והאתיות של הצוות הרפואי כלפי המטופל. על מנת למגר תופעה זו, נדרשת הן הקפדה יתרה מצד הרופאים, והן אכיפה משפטית נחושה כנגד הגורמים והגופים האחראים למקרי הרשלנות. אם גם אתם או יקיריכם נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון לוקמיה, אל תהססו לפנות בהקדם אל משרד עו"ד שטובר טולדנו, המתמחה בניהול תיקי רשלנות רפואית מורכבים. המומחים שלנו ילוו אתכם ביד בוטחת ויעמדו לצדכם במאבק למיצוי מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לכם על פי דין.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
Picture of עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי
רשלנות רפואית באבחון אירוע מוחי
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.