לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

סוגי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית כוללת סוגים שונים של רשלנות שיכולה להתרחש בתוך מערכת הבריאות. למקרים אלו עלולות להיות השלכות חמורות על החולים ובני משפחותיהם. הבנת הסוגים השונים של רשלנות רפואית היא חיונית על מנת לטפל ולמנוע מקרים כאלה. במאמר זה נסקור בקצרה את הסוגים הנפוצים של רשלנות רפואית.

 

סוגים של רשלנות רפואית בהריון ו/או בלידה

מדובר בטעויות שנעשו על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות במהלך טיפול טרום לידתי, צירים או לידה, וכתוצאה מכך נזק לאם או לילד. בדר"כ תביעות אלו עוסקות בניהול מעקב הריון לקוי ואבחון שגוי של מומים מולדים, שגרמו להולדת ילד עם מומים קשים או גרמו למות היילוד. תביעות נוספות עוסקות בניהול לידה רשלני (התעכבות או סיבוך בלידה או מניעה מביצוע הליך קיסרי במועד) – גם במקרים אלו, לרוב נגרמים מומים קשים ליילוד, ולעיתים מביאים למות היילוד.

 

אבחון לקוי או מאוחר

מקרים אלה נוצרים כאשר רופאים לא מצליחים לאבחן במדויק מצב בזמן, זה יכול להוביל לעיכוב בטיפול ועלול להחמיר את התוצאה הבריאותית של המטופל. תביעות רבות נוספות, עוסקות באיחור באבחון של המחלה. מקרים נפוצים הינם איחור בגילוי מחלות וגידולים, שגרמו לכך, שבמועד שגולו כבר היה מאוחר מדי. מקרים נוספים הינם מקרים של מחלות זיהומיות או מחלות אוטואימוניות שמאובחנות בטעות במחלות אחרות, וכתוצאה מכך, החולה נפטר או נותר עם מומים רבים.

כשל בטיפול בחדר מיון

 

הימנעות מבדיקה מתבקשת

אם ספק שירותי בריאות מזניח לערוך בדיקות או בדיקות הכרחיות לפי בקשת המטופל, זה יכול להפריע לאבחון הנכון ולטיפול הבא. עיכובים בקבלת הטיפול הדרוש עקב אבחון רשלני עלולים להוביל להחמרה במצבים ולתוצאות בריאותיות שליליות עבור המטופלים. תביעות רשלנות רפואית רבות עוסקות בעיכוב בקבלת טיפול שגרם לנכות או נזק אחר.

 

כשל בטיפול בחדר מיון

חדר מיון מטבעו אמור לתת את המענה הראשוני והמיידי למטופל. עקב הלחץ בחדרי המיון ומצוקת כוח האדם, אנו נתקלים במקרים רבים ומיותרים בהם מטופלים מוצאים את מותם או נושאים נזקים רבים עקב קבלת טיפול לקוי. כאשר ספקי שירותי בריאות אינם מספקים טיפול מתאים או עושים שגיאות קריטיות במהלך מצבי חירום, המטופלים עלולים לסבול מטיפול מאוחר או לא הולם, שיכול להחמיר את מצבם ודבר זה יכול להחשב כרשלנות של הצוות הרפואי.

 

ניתוח כושל

ניתוחים כושלים הם עוד סוג של רשלנות רפואית שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על המטופלים. שגיאות ניתוחיות כגון ניתוחים במקום שגוי, מתן הרדמה לא נכונה או טעויות במהלך טיפול לאחר הניתוח עלולות לגרום לנזק חמור או אפילו למוות.

סוגי רשלנות רפואית
סוגי רשלנות רפואית

 

עורך דין המתמחה בסוג רשלנות רפואית – מדוע זה חשוב?

חשיבותו של עורך הדין בקשר לתחום זה אינה יכולה להיות מוערכת במידה מספקת. עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית בירושלים למשל, משמש כדי לדאוג לזכויות החולים וכל מי שנפגע או החמיר מצבו הרפואי עקב טיפול רפואי לקוי בצורה כזו או אחרת., עו"ד המתמחה ברשלנות רפואית נותן מענה וייעוץ למטופלים שחשים שנגרם להם עוול מסוים אך אינם יודעים לשים בדיוק את האצבע על הכשל שבתהליך הרפואי אותו הם עברו. תפקידו של עורך הדין להבהיר את המצב, התהליך, מה נמנע מהמטופל ואיך הוא יכול היה להראות אחרת.

אם גם אתם חשים שנעשה לכם עוול בתהליך הרפואי שעברתם, פנו כעת אל עורכי הדין שטובר וטולדנו לקבלת מענה וייעוץ משפטי רפואי מתאים.

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
מבחן הרופא הסביר
מבחן הרופא הסביר
איחור באבחון סרטן הערמונית
איחור באבחון סרטן הערמונית
איחור באבחון סרטן שד
רשלנות רפואית באבחון סרטן
רשלנות רפואית באבחון סרטן
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.