לייעוץ משפטי חייגו:
077-231-4932

רשלנות רפואית – איחור אבחון סרטן / איחור אבחון גידול

אבחון במועד של סרטן או גידול הינו קריטי ומהותי ביותר לסיכויי הריפוי, להצלת חיים, ולריפוי ללא הותרת נכויות. פעמים רבות חולים מתלוננים בפני רופא משפחה או רופא מטפל במסגרת כלשהי על סימפטומים שמחשידים למחלה סרטנית, אך רופא המשפחה "נעול" על בעיה רפואית אחרת ובכך מפספס את המחלה האמיתית.

 

אבחון מאוחר של סרטן – רשלנות רפואית

כיום, כאשר ישנם טיפולים פורצי דרך בתחום הסרטן, אבחון מהיר של המחלה מביא באחוזים גבוהים ביותר לריפוי מלא ומוחלט. לעומת זאת, טיפול מאוחר, לאחר שליחת גרורות, או לאחר שהגידול גדל משמעותית, יביא לרוב לתוצאות קשות אצל החולה, כגון: קיצור משמעותי של תוחלת החיים, ולעיתים מוות מיידי, ובמקרים אחרים להותרת נכויות קשות עקב הוצאת הגידול וקבלת טיפולים קשים.

תביעות רשלנות רפואית רבות מוגשות בגין גילוי ואבחון מאוחר של מחלות ממאירות וגידולים סרטניים. כך לשם הדוגמא, משרדנו הגיש לאחרונה תביעה נגד קופת חולים בגין איחור של סרטן הערמונית. באותו מקרה החולה נשלח לבדיקה שמאבחנת סרטן זה. המדובר בבדיקת ערכים של חריגים של PSA. רופא המשפחה התעלם מהבדיקה שהוא עצמו שלח אליה ולא התריע על העניין בפני החולה. רק כעבור שנתיים כאשר המחלה הייתה בשלב מתקדם, ונשלחו גרורות לגוף – גילו את קיומה של המחלה. רשלנות חמורה זו, מביאה לפיצויי של מיליוני שקלים שאמורים לפצות ולו במעט את הרשלנות שגרמה קופת החולים לאותו חולה.

דוגמא נוספת שחוזרת על עצמה היא אי הפניה לבדיקת דם סמוי. על פי הוראות משרד הבריאות יש חובה לשלוח לכל חולה ערכת בדיקה בהגיעו לגיל 50, ויש לוודא כי אכן החולה מבין מהי הבדיקה ואת חשיבותה. במקרה שטופל על ידי משרדנו, קופת החולים התעלמה מסימנים שעשויים להחשיד על גידול ממאיר במעי, ולא שלחה ערכה לבדיקת דם סמוי. בדיקה כזו הייתה מגלה דם בצואה, מה שהיה מוביל לבדיקת קולונסקופיה ולגילוי הגידול הממאיר ולהסרתו בניתוח זעיר יחסית. לצערו של הדבר כשהגידול נתגלה הוא היה גדול מדי, מה שהוביל לכך שהחולה נפגע קשות ואינו שולט על הסוגרים. גם בתביעה זו נפסקו מיליוני שקלים לטובת הלקוח.

רשלנות רפואית – איחור אבחון סרטן / איחור אבחון גידול
רשלנות רפואית – איחור אבחון סרטן / איחור אבחון גידול

 

תביעה בשל גילוי מאוחר של סרטן

בדר"כ רשלנות רפואית באבחון סרטן מתרחשת כאשר לא נלקחת אנמנזה מקיפה (רקע משפחתי – תורשתי או חוסר מעקב אחר סימנים טרום סרטניים), כאשר יש התעלמות מתלונות המטופל, כאשר הימנעות מהפניה לבדיקות מתאימות, פענוח שגוי ומוטעה של תוצאות בדיקות, או חמור מכך כאשר אין מעקב של הבדיקות אליהן נשלח החולה.

עילת התביעה במקרים אלו הינה שהאיחור בגילוי המחלה הביא לפגיעה בסיכויי ההחלמה. לשם הדוגמא: טיפול מהיר בסרטן הערמונית מביא להחלמה מלאה בכמעט 90% מהמקרים! כך גם לגבי טיפול מוקדם בסרטן המעי. לעומת זאת, גילוי מאוחר מקצר לרוב את תוחלת החיים ל- 5 שנים ממועד גילוי המחלה. כשלא מדובר בגידול סרטני הסרת הגידול מביאה פעמים רבות לפגיעה במערכות שונות שגורמות לנכויות קשות ביותר.

המסקנה לכן הינה, אם אתם חושדים שעשוי להיות בגופכם גידול, או שיש סימפטומים חריגים ולא שגרתיים, אל תהססו לקבל חוות דעת רפואית נוספת. אתם חשים שיש החמרה במצבכם, או שאין הטבה למרות שקיבלתם טיפול, אל תהססו לפנות בשנית ובשלישית לרופא. החיים ניתנים לנו פעם אחת, ולכן מספיק שתהססו ולא תתעקשו לקבלת ייעוץ רפואי נכון פעם אחת בחייכם כדי שאתם או קרוביכם ישלמו מחיר יקר ומיותר.

 

אם בכל זאת לא קיבלתם ייעוץ נכון, ונגרם לכם נזק בלתי הפיך, בהחלט יש לבחון את תיקכם הרפואי על מנת לבדוק את הזכאות לקבלת פיצויים בגין המחדלים שבוצעו. אל תהססו ופנו בהקדם לצוות משרד עורכי הדין שטובר וטולדנו לקביעת פגישת ייעוץ

לשיתוף המאמר לחצו
תוכן עניינים
עו"ד יוסי טולדנו
עו"ד יוסי טולדנו

מומחה משפטי בתחום נזקי גוף ורשלנות רפואית. ייצג בעבר את הממסד הרפואי ועל שמו רשומים הלכות ופסקי דין רבים בתחום זה. ממקימי משרד עורכי הדין שטובר & טולדנו בירושלים.

זקוקים לייעוץ משפטי?
השאירו לנו פרטים וניצור קשר
מידע נוסף
איחור באבחון סרטן הערמונית
איחור באבחון סרטן השחלות
רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב
רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב
איחור אבחון גלאוקומה מולדת
איחור באבחון גלאוקומה מולדת
זירוז לידה
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם עורך דין מטעם שטובר טולדנו, אשמח לקבל פרטים.